همشهری آنلاین: یک بانک ژاپنی اعلام کرده است برای جلوگیری از سوء استفاده های مالی، کلاهبرداری و امنیت بیشتر بانکی، دستگاه‌های خودپردازی را نصب می‌کند که کف دست مشتریان بانک را اسکن کرده تا مشتریان نیازی به کارت نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، بانک اوگاکی کیوریتسو (Ogaki Kyoritsu) در مرحله اول اطلاعات زیست سنجشی (biometric) افراد را در یک شعبه خود ثبت می‌کند و  پس از آن آن‌ها می‌توانند به یکی از دستگاه‌های خودپرداز جدید مراجعه کرده و وجه نقد مورد نظر خود را با اسکن کردن کف دست خود، تایپ تاریخ تولد و یک عدد چهار رقمی برداشت کنند.

 بر اساس گزارش دیسکاوری، درحالی که فناوری اسکن بدن پیش از این نیز وجود داشته است هنوز هم کاربران نیاز به استفاده از کارت دارند، درحالی که اسکن همواره یک اقدام امنیتی فوق‌العاده بوده است.

به‌ دنبال زلزله بزرگ و سونامی یک سال پیش ژاپن، مسئله استفاده از فناوری اسکن بیشتر مورد توجه قرار گرفت، اما این فناوری به جای آن که صرفا یک اقدام امنیتی باشد می‌توانست مورد استفاده مشتریانی قرار گیرد که به صورت اضطراری نیاز به پول دارند اما کارت بانک خود را همراه ندارند. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که بانک ziraat در ترکیه نخستین بانکی بوده که از دستگاه‌های خودپرداز با قابلیت اسکن کف دست استفاده کرده است.

در ژاپن نیز بانک اوگاکی کیوریتسو در نظر دارد اواخر تابستان امسال این خودپردازها را در 10 شعبه خود، دو شعبه سیار و یک شعبه اتوبانک نصب کند.

کد خبر 166530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز