همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین آیین‌نامه‌ای برای افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دکترا در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بندهای مختلفی در این آیین نامه پیش بینی شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین نادری منش امروز در نشست مطبوعاتی که در محل وزارت علوم برگزار شد، افزود: زمستان سال گذشته کمیته‌ای در زمینه افزایش ظرفیت آزمون دکترا با حضور کارشناسان این حوزه تشکیل شد تا بررسی شود که چگونه می‌توان از حداکثر ظرفیت دانشگاه‌ها با حفظ کیفیت برای افزایش جمعیت دانشجوی دکترا استفاده کرد که در این زمینه تصمیم گیری‌هایی شده که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص آزمون دکترای امسال و عدم وجود ظرفیت در برخی رشته‌ها علیرغم برگزاری آزمون در آن رشته، گفت: این مشکل تنها در برخی از رشته‌هایی که برخی دانشگاه‌ها تنها مجری آن هستند ایجاد شد که در این زمینه دانشگاه‌ها باید سعی کنند ظرفیت لازم را ایجاد کنند و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه باید عنوان کرد که پذیرش دانشجو تحمیلی نیست و تنها به خاطر احترام به ثبت‌نام کنندگان، باید مکانیزمی طراحی شود تا دانشجو و دانشگاه هیچ کدام ضرر نکنند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین با اشاره به تقویم آموزشی دانشگاهها و برخی مشکلات آن از جمله کوتاه بودن ترم دوم تحصیلی به دلیل تعطیلات عید، گفت: در این زمینه سال گذشته به دانشگاه‌ها اعلام کردیم که شروع ترم شان را دو هفته زودتر آغاز کنند تا بر اساس آن ترم دوم تحصیلی نیز کمی جلوتر آغاز شود تا دانشجویان بتوانند در تعطیلات عید دروس ارایه شده در ترم دوم را مطالعه کنند.

کد خبر 166350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز