شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: 4 مرد تبهکار به شیوه راهزنان در جاده‌های منتهی به پایتخت پرسه ‌زده و با شناسایی تریلی‌های حامل محموله‌های مختلف، دست به سرقت آنها می‌زدند.

متهمان

سرقت خشن

مدتی قبل یک راننده کامیون درحالی‌که سر و صورتش زخمی و خون آلود بود نزد ماموران پلیس رفت و خبر از سرقت کامیونش داد. وی گفت: کامیونم حامل بار لوازم یدکی خودرو بود و از بندرعباس به تهران می‌آمدم که در نزدیکی تهران 3 سرنشین یک خودروی ماکسیما از من خواستند کنار خیابان توقف کنم. با توجه به ظاهرشان و بی‌سیمی که در دست داشتند تصور کردم پلیس هستند؛ به همین خاطرکنار جاده توقف کردم. آنها خود را مامور معرفی کردند و بعد از بازرسی کامیون و محموله ‌، از من خواستند همراه آنها به سمت پاسگاه ایست و بازرسی بروم.

وی ادامه داد: رفتارشان طوری نبودکه من مشکوک شوم. بی‌سیم همراهشان بود و حتی دستبند و شوکر و اسلحه هم داخل ماشین‌هایشان دیدم. ماکسیما نیز مجهز به چراغ گردان بود. به همین خاطر همراهشان رفتم. راننده کامیون افزود: وقتی به محلی خلوت رسیدیم 2 نفر از آنها که سوار تریلی شده بودند به سمت من حمله کردند. وقتی متوجه شدم آنها سارق هستند مقاومت کردم تا اجازه ندهم تریلی را سرقت کنند اما آنها مرا به باد کتک گرفتند و درحالی‌که خون از سرو صورتم سرازیر شده بود، در حاشیه جاده رهایم کردند و با سرقت کامیون و محموله‌‌ پا به فرار گذاشتند. من هم به سختی خودم را به حاشیه جاده رساندم و بعد برای شکایت نزد پلیس آمدم.

شروع تحقیقات

بعد از اعلام این شکایت تیمی از ماموران، به دستور سرهنگ فتحی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران و با انجام هماهنگی‌های قضایی، رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. در نخستین مرحله راننده کامیون اقدام به چهره نگاری متهمان کرد و تصویر فرضی آنها به همراه مشخصات خودروی ماکسیما در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت. درحالی‌که بررسی‌های ویژه در این زمینه ادامه داشت ماموران پلیس با شکایت مشابه دیگری روبه‌روشدند.

این بار راننده کامیونی که حامل بار مس بود در حاشیه پایتخت در دام دزدان مامورنما گرفتار شده و آنها پس از ضرب و شتم وی، کامیون و محموله آن را سرقت کرده بودند. با توجه به افزایش شکایت‌ها، پلیس خود را در برابر یک باند سازمان یافته دید که با طرح و نقشه قبلی دست به زورگیری‌های خشن می‌زدند.

در مرحله بعدی مشخصات خودروی ماکسیمای مردان تبهکار مورد بررسی قرار گرفت و این حقیقت افشا شد که سارقان، خودروی ماکسیما را نیز سرقت کرده بودند. با توجه به اینکه اعضای این باند در حاشیه پایتخت و اطراف ورامین و پاکدشت راننده‌های تریلی را شکار می‌کردند، ماموران طرح مهار را اجرا کردند و این محدوده را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.

راز باغ متروکه

ظهر 19بهمن ماه سال گذشته، درحالی‌که گشتزنی در این محدوده ادامه داشت ماموران متوجه یک تریلی شدند که بعد از خروج از جاده اصلی، وارد یکی از باغ‌های متروکه اطراف پاکدشت شد. از آنجا که تریلی حامل بار بود، ماموران به موضوع مشکوک شدند و باغ را تحت نظر قرار دادند.

آنها متوجه دوربین‌های مداربسته‌ای شدند که بیرون از باغ نصب شده و اطراف باغ را کاملا کنترل می‌کرد. ماموران که ظن شان بیشتر شده بود، رفت‌وآمدها به این باغ را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که داخل باغ یک دامداری است و افراد مشکوکی سوار بر خودروهای ماکسیما، سمند و کامیون به آنجا رفت‌وآمد دارند. بررسی‌ها نشان می‌داد همه این خودروها سرقتی هستند و افراد مشکوک نیز اعضای همان باندی هستند که دست به سرقت تریلی‌ها و محموله آنها می‌زنند. با این اطلاعات دستور بازداشت اعضای باند صادر شد و ماموران در یک عملیات ضربتی وارد کارگاه شدند و یکی از اعضای باند را داخل دامداری که در انتهای باغ متروکه بود بازداشت کردند.

کلکسیون خودروهای مسروقه

آنها در بازرسی این محل 3 تریلی به همراه محموله‌های آنها، 5 ماکسیمای سرقتی، 2سمند مسروقه، سلاح و تیرهای جنگی، شوکر، چراغ گردان، باتوم، دستبند و مقداری مواد‌مخدر و چند اسکناس جعلی کشف کردند. با دستگیری این متهم و اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد 3عضو دیگر این باند نیز دستگیر شدند که در بررسی‌ها مشخص شد هر سه نفر آنها سابقه‌دار هستند و پیش از این نیز به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقیب پلیس سمنان، اصفهان و تهران بوده‌اند.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ فتحی، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران به همشهری گفت: بعد از متلاشی شدن‌ باند راهزنان و دستگیری 4عضو این شبکه، متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند و به سرقت تریلی‌ها و خودروهای سواری اعتراف کردند. وی افزود: بعد از اقرار اعضای باند، برای آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 166210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز