همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در زمینه جذب هیأت علمی نداریم، گفت: دانشگاهها به هر میزان هیأت علمی که نیاز دارند می توانند اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران دانشجو گفت: بودجه آموزش عالی در همه بخش های بودجه ای در حدود سه برابر افزایش یافته که این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت به مقوله آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت های علمی دو ساله اخیر حاصل تلاش تمام دست اندر کاران آموزش عالی در سی سال گذشته بوده و به برکت خون شهدای جهاد علمی در این دوساله اخیر نتیجه داده است، گفت: اگر مذاکره کنندگان سیاسی کشورمان در امور مختلف در سطح جهانی وارد مذاکره می شوند، به پشتوانه این اقتدار و پیشرفت علمی است.

وزیر علوم با بیان اینکه در جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی هر چقدر نیاز به جذب هیات علمی داشته باشند می توانند درخواست کنند و همچنین ادامه تحصیل مربیان دانشگاه ها نیز برای ما به عنوان یک اصل مطرح است که این مهم در 2 سال اخیر 5 برابر افزایش یافته است و حتی در خصوص مربیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز وزارت علوم 50 درصد هزینه ادامه تحصیل آنان را پرداخت می کند.

وی در ادامه افزود: زمانی که مساله افزایش پذیرش دانشجوی دکترا مطرح شد، عده ای این امر را غیر قابل انجام می دانستند در حالی که اگر اساتید بالاتر از مرتبه استادیاری ما که حدود 25 هزار نفر هستند ، هر کدام یک دانشجوی دکترا تربیت کنند ، ما می توانیم 25 هزار دانشجوی دکترا جذب کنیم.

دکتر دانشجو در خصوص عملکرد شورای تحول علوم انسانی گفت: ما انتظار داریم که این شورا سریع تر از این عمل کند و موارد عینی نتایج جلسات و فعالیت های متعدد خود را به دانشگاه ها ارائه کند زیرا ما تکلیف داریم این امر را سریع تر به پیش ببریم .

وی ادامه داد : ما باید در مهر ماه امسال بتوانیم منابعی را در بخش های مختلف علوم انسانی به دانشجویان ارائه کنیم و در این مقوله نباید انتظار داشت هیچ اشتباهی صورت نگیرد زیرا این کار جدیدی محسوب می شود و به تدریج و مرور زمان به تکامل می رسد.

وی افزود: از آنجاییکه علوم انسانی پایه های اعتقادی دانشجویان ما را می سازد، غربی ها از طریق علوم انسانی تفکرات مادی را به دانشجویان القا می کنند.

دکتر دانشجو با بیان اینکه مبانی علوم انسانی غربی، مادی است و اخلاق را در جامعه از بین می برد، گفت: علوم انسانی غربی پس از انهدام اخلاق در جامعه، هنجارها را ناهنجار جلوه می دهد و مساله مهم این است که علوم انسانی جهت دهنده است و هدف را مشخص می کند ولی بقیه علوم ابزار رسیدن به هدف هستند و برای همین منظور ما باید در اسلامی کردن مبانی و متون علوم انسانی با دقت بیشتری عمل کنیم.

کد خبر 166145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز