همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش 35 درصدی داوطلبان آزمون ورودی دکتری در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نتایج آزمون دکتری در هفته اول خردادماه اعلام می‌شود.

محمد حسین سرورالدین در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 در دانشگاه قم در گفتگو با  مهر، با بیان اینکه دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی در سراسر کشور با حضور بیش از 178 هزار نفر در حال برگزاری است، افزود: این تعداد داوطلب نسبت به سال گذشته 23 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی داوطلبان شرکت کننده در این آزمون گفت: این افزایش شرکت داوطلبان نشان دهنده اعتماد و تأیید داوطلبان بر نحوه و سبک برگزاری آزمون است.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه آزمون سال گذشته به صورت عمومی برگزار شد، ادامه داد: با توجه به تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 91 در این دوره علاوه بر آزمون عمومی، آزمون تخصصی نیز برگزار می‌شود و تعداد رشته‌های تحصیلی نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش رشته های آزمون دکتری به 280 رشته

وی با بیان اینکه در سال گذشته آزمون دکتری در 108 رشته تحصیلی برگزار شد افزود: این تعداد رشته دانشگاهی به 280 رشته رسید که این امر کار را سنگین کرد.

سرورالدین گفت: با توجه به تحصصی برگزار شدن آزمون دکتری، وزارت علوم تصمیم گرفت نتیجه آزمون را با ضریب یک و امتیازی که دانشگاه‌ها در مرحله دوم می‌دهند را با ضریب دو و در نهایت با گزینش نهایی داوطلبان انتخاب ‌شوند.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون دکتری گفت: در سال گذشته در مرحله اول پنج هزار نفر و در مرحله تکمیل ظرفیت سه هزار نفر و در مجموع هشت هزار نفر پذیرش شدند که با توجه به توصیه‌های وزارت علوم به دانشگاه‌ها تلاش می‌شود این ظرفیت در سال جاری افزایش یابد.

اعلام نتیجه آزمون دکتری در هفته اول خرداد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: تا این لحظه دانشگاه‌ها ظرفیت خود را برای سال جدید اعلام نکردند و نتایج این آزمون نیز در هفته اول خردادماه سال جاری اعلام و تعدادی از داوطلبان برای انتخاب رشته مجاز خواهند شد.

آزمون دکتری سال 91، در روز جمعه 25 فروردین در دو نوبت صبح و بعدازظهر در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی و با رقابت 178 هزار و 427 داوطلب برگزار شد.

کد خبر 166126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز