همشهری‌آنلاین: یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: نوشیدن آب آلو یا آب برگه‌ها سبب گوارش بهتر و دفع راحت تر در سالمندان می‌شود.

خشکبار

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی دانشکده پزشکی شهید صدوقی یزد،ناهید برخورداری گفت: با افزایش سن، تغییرات فیزیولوژیکی در بدن افراد ایجاد می‌شود که معمولا با کاهش قدرت بدنی، اختلال در سیستم های ایمنی، گوارشی، قلبی - عروقی و عصبی همراه است.

وی تصریح کرد: رعایت یک رژیم غذایی صحیح و انجام ورزشهای سبک مانند پیاده روی حداقل 20 دقیقه با سرعت آهسته، از عوامل موثر درحفظ سلامتی و شادابی به ویژه در سالمندان به شمار می‌رود.

وی با بیان این مطلب که برنامه غذایی سالمندان همانند برنامه های غذایی گروه‌های سنی دیگر باید شامل تمام گروههای غذایی و با رعایت سه اصل تنوع، تعادل و تناسب تنظیم شود گفت: در دوران سالمندی میزان آب بدن و احساس تشنگی کاهش می‌یابد که زمینه ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری، تنفسی، زخم‌های بستر و یبوست را افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود؛ مصرف 8-6 لیوان آب در روز ضروری است.

وی همچنین توصیه کرد: نوشیدن آب آلو یا آب برگه ها نیز سبب گوارش بهتر و دفع راحت تر می شود.

این کارشناس تغذیه توصیه اکید کرد: استفاده از نان‌های سبوس‌دار ومحدود کردن مصرف غذاهای چرب و شیرینی‌ها در این دوران افزایش یابد.

برخورداری تاکید کرد: سالمندان روغن های گیاهی مانندروغن زیتون (3-4 قاشق مرباخوری) را جایگزین روغن های جامد نباتی وچربی‌های حیوانی نمایند.

کد خبر 165888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز