مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در حالی که مدیر روابط عمومی شرکت خودروسازی پورشه آلمان چندی پیش از توقف صادرات خودروهای این شرکت به ایران خبر داد، آمار نشان می‌دهد صادرات محصولات این سازنده خودروهای لوکس به ایران همچنان ادامه دارد.

پورشه

به گزارش ایسنا، براساس آمار گمرک ایران در آخرین ماه سال گذشته 72 دستگاه انواع خودروهای پورشه به ارزش بیش از 6.6 میلیون دلار وارد کشور شد. پورشه در سال 1390 از بزرگترین خودروسازان خارجی فعال در بازار خودروهای لوکس و فوق لوکس ایران بوده است.

در همین حال مدیر بازاریابی مرکز پورشه در ایران نیز خبر توقف فروش خودروهای این شرکت آلمانی را در بازار ایران رد کرد.

رودابه صدیقی توضیح داده که قرارداد شرکت معین موتورز با پورشه آلمان تا پایان سال جاری تمدید شده است.

به گفته وی این شرکت همچنان به تعهدات فروش، خدمات پس از فروش و فروش قطعات خود به مشتریان ایرانی پایبنده بوده و هم‌اکنون نیروهای ایرانی برای آموزش تیونینگ و سایر خدمات به مشتریان با شرکت مادر در حال تبادل اطلاعات هستند.

وی برنامه سال‌جاری پورشه در ایران را واردات حدود 800 خودرو اعلام کرد.

نگاهی به آمار نشان می‌دهد که خودروهای لوکس و فوق‌ لوکس وارداتی سهم بسیار ناچیزی در بازار خودروی ایران دارند، به‌ طوری که حتی قطع واردات این خودروها هیچ تاثیری بر بازار خودرو ایران نخواهد داشت. پیشتر نیز حجم واردات خودروهای بی‌.ام.و و بنز به ایران کاهش یافته بود که این اتفاق تاثیر چندانی بر بازار خودروها در ایران نگذاشته بود.

اخیرا نیز پژوسیتروئن، بزرگترین خودروساز فرانسه تحت فشارهای آمریکا از توقف صادرات قطعاتش به ایران خبر داد که در پی این تصمیم یکی از کارخانه‌های پژو در فرانسه به تعطیلی کشیده شد. با این وجود رنو - دیگر خودروساز بزرگ فرانسه - بر ادامه‌ حضورش در بازار و صنعت خودروسازی ایران تاکید کرده است.

کد خبر 165747
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز