همشهری آنلاین: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از یک تغییر مهم در آزمون دکتری سال 91 خبر داد و گفت: آزمون کتبی کنکور دکتری در گزینش نهایی آزمون تأثیرگذار است و بخشی از قبولی نهایی داوطلبان به نمره آن بستگی دارد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: سال گذشته نمره آزمون کتبی در نتیجه نهایی کنکور دکتری تاثیری نداشت اما امسال این نمره به همراه معدل تراز شده کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان ضریب یک در گزینش نهایی موثر خواهد بود.

وی افزود: گزینش نهایی و استخراج فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی توسط سازمان مطابق ضوابط مصوب و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس نمره کل نهایی حاصل از 80 درصد نمره کل آزمون کتبی و 20 درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدل ها تراز می شوند) با ضریب 1 و نمره مصاحبه اعلامی از سوی مؤسسات آموزش عالی با ضریب 2 و سهمیه داوطلبان انجام خواهد گرفت.

توکلی یادآور شد: پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق و محاسبات نمرات آزمون، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و از طریق سایت سازمان در 3 خرداد 91 به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، لازم است بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده حداکثر تا 5 روز پس از اعلام نتیجه اولیه، به سایت سازمان مراجعه و پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه اقدام کرده و سپس کد رشته‌ محل‌های انتخابی خود را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی وارد کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: معرفی اولیه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت در هر کد رشته محل بر اساس 80 درصد نمره کل آزمون و 20 درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدل‌ها تراز می‌شوند) و سهمیه داوطلبان صورت می‌گیرد.

توکلی گفت: فهرست اسامی معرفی ‌شدگان به منظور شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش، با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی مجازین، حداکثر در 3 کد رشته محل در پایان خردادماه 91 از طریق سایت سازمان منتشر و معرفی‌شدگان لازم است برابر برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مربوط در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش شرکت کنند.

آزمون دکتری سال 91، در روز جمعه 25 فروردین در دو نوبت صبح و بعدازظهر در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی و با رقابت 178 هزار و 427 داوطلب برگزار می شود.

کد خبر 165491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز