گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: صندوق بیمه تامین اجتماعی به داروخانه‌ها بدهکار است، بنابراین نسخه‌های بیماران به‌صورت نقدی محاسبه می‌شود که به نوعی باعث بی‌اعتباری دفترچه‌های بیمه شده‌است.

دفتر چه تامین اجتماعی

رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران اعلام کرد که نسخه‌های بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به‌صورت نقدی حساب می‌شود.او به خبرگزاری مهر گفت: مشکلات مالی داروخانه‌های بخش خصوصی کشور چندین برابر شده است. با توجه به اینکه بیشترین تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها متوجه سازمان تامین اجتماعی است، قرار شده نسخه‌های دارویی تامین اجتماعی به‌صورت نقدی محاسبه شود.

مژدهی آذر با اشاره به اینکه اجرای این تصمیم از استان گیلان شروع می‌شود، توضیح داد: استان گیلان به‌عنوان نخستین استان کشور از دوم اردیبهشت ماه نسخه‌های بیمه تامین اجتماعی را نقدی محاسبه می‌کند و هماهنگی‌های لازم با انجمن داروسازان ایران در اجرای این تصمیم انجام شده است.به گفته‌ رئیس انجمن داروسازان، قرار است نامه‌ای به رئیس‌جمهور و همچنین سایر دستگاه‌های مربوطه در این خصوص بنویسیم و مشکلات داروخانه‌ها را بازگو کنیم. مطالبات معوق داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر، یکی از مشکلاتی است که باعث شده داروخانه‌ها دچار مشکلات مالی شوند و در این بین سازمان تامین اجتماعی روسیاه است.

او با اشاره به اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌ داروخانه‌های بخش خصوصی چندبرابر شده‌است، گفت: بیمه تامین اجتماعی نزدیک به 6ماه است که مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است، بنابراین هر استانی که بخواهد نسخه‌های بیمه تامین اجتماعی را نقدی محاسبه کند از نظر انجمن هیچ مشکلی ندارد.

پرداخت می‌کنیم

سعید مرتضوی، مدیرعامل جدید صندوق بیمه تامین اجتماعی، پریروز اعلام کرد که تمامی بدهی این صندوق به مراکز درمانی ظرف 15روز پرداخت می‌شود. در پایگاه اطلاع‌رسانی این صندوق آمده است: 11میلیاردریال (یک‌میلیارد و 100میلیون تومان) برای پرداخت بدهی به تمام بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری و سایر مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی اختصاص یافته است. مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد که این مطالبات 9ماهه، حداکثر تا 15روز آینده به‌صورت کامل پرداخت و حساب معوقه آنان به روز خواهد شد.

پیش از این رحمت‌الله حافظی، مدیرعامل پیشین صندوق تامین اجتماعی گفته‌بود: اسناد موجود نشان می‌دهد که بیمارستان‌های وزارت بهداشت 176میلیارد تومان از صندوق تامین اجتماعی طلبکارند؛ این در حالی است که شرکت‌های دارویی صندوق تامین اجتماعی 196میلیارد تومان از مراکز درمانی وزارت بهداشت طلب دارند، بنابراین صندوق تامین اجتماعی آمادگی دارد تا برای حل این مشکل به تهاتر بنشیند.

کد خبر 165418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز