گروه حوادث: در جریان 7 روز عملیات و درگیری مسلحانه در مرزهای شرقی کشور، 5 شرور افغانی به همراه 5 رابط ایرانی که به قصد شرارت و آدم ربایی وارد خاک ایران شده بودند دستگیر شدند.

امیر احمد گراوند

جانشین فرمانده مرزبانی با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: ساعت22یازدهم فروردین سال‌جاری ماموران پاسگاه «شن‌دینار» واقع در هنگ مرزی نهبندان روی سایت راداری مرزبانی از ورود گروهی غیرمجاز به داخل خاک ایران اطلاع یافتند.وی با تشریح عملیات 7روزه ماموران مرزبانی ناجا برای دستگیری اعضای باند اشرار مسلح شرق کشور گفت: در این عملیات5 شرور افغانی به همراه 5 رابط ایرانی آنان دستگیر و یک نفر از سربازان مرزبانی نیز در این رابطه به شهادت رسید.

امیر احمد گراوند افزود: نیروهای مرزبانی برای دستگیری این باند راهی محل مورد نظر شدند اما میان آنها و اشرار مسلح درگیری مسلحانه صورت گرفت و اشرار به کوه‌های مرزی گریختند. وی تصریح کرد: صبح روز بعد ماموران مرزبانی مخفیگاه اشرار متواری را در کوه‌های نوار مرزی منتهی به افغانستان ردگیری کردند و این بار در جریان درگیری مسلحانه با آنها یکی از سربازان هنگ مرزی نهبندان به شهادت رسید. گراوند با بیان اینکه ماموران مرزبانی در قالب 30 اکیپ عملیاتی مخفیگاه اشرار مسلح را در این منطقه محاصره کردند، گفت:

مرزبانان توانستند ابتدا یکی از رابطان اشرار مسلح را به همراه مقدار زیادی مهمات دستگیر کنند. با این حال عملیات جست‌وجو ادامه یافت تا اینکه سحرگاه 17فروردین‌ماه با انجام عملیاتی غافلگیرانه 5نفر از اشرار مسلح افغانی به همراه 2نفر رابط ایرانی در مخفیگاهشان دستگیر شدند. وی تاکید کرد: اشرار مسلح اعتراف کردند که با هدف گروگانگیری و شرارت قصد ورود به مرزهای ایران را داشتند و مدعی شدند 141کیلوگرم تریاک را در یکی از روستاهای نوار مرزی به رابطان ایرانی خود تحویل داده‌اند که آنها نیز به دام افتادند.

جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به دستگیری 5رابط ایرانی در این عملیات 7روزه یادآور شد: اشرار افغانی در اعترافات خود به دو مورد گروگانگیری در سال‌های گذشته اعتراف کردند و گفتند که در تاریخ 15فروردین سال 84 فردی را در زابل به گروگان گرفته‌اند و در تاریخ 27آبان‌ماه سال 87 نیز شخص دیگری را در این شهر ربوده‌اند و بعد از دریافت پول از خانواده‌هایشان آنها را آزاد کرده‌اند.

کد خبر 165412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز