همشهری آنلاین: رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، با اشاره به نام‌نویسی 23 هزار متقاضی در دومین فراخوان جذب هیئت علمی وزارت علوم تاکید کرد که دانشگاه‌ها به مدت 15 روز فرصت دارند واجدین شرایط را از میان متقاضیان به وزارت علوم معرفی کنند.

محمدرضا مردانی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: در دومین فراخوان جذب نیمه متمرکز هیئت علمی وزارت علوم، 23 هزار متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد، 21 هزار داوطلب تعیین اولویت کردند و 55 هزار اولویت برای 15هزار نیاز اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها مشخص شده است. همچنین از میان 23 هزار ثبت‌نام کننده 2 هزار نفر از داوطلبان به علت عدم تعیین اولویت و سایر دلایل به دانشگاه‌ها معرفی نمی‌شوند.

وی گفت: برای دانشگاه‌های دولتی که 10 هزار نیاز اعلام کرده اند، 26 هزار اولویت و برای موسسات غیرانتفاعی غیردولتی که 2 هزار و 900 نیاز دارند 12 هزار اولویت به ثبت رسید که از این تعداد 10هزار تقاضا برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد موسسات مذکور اعلام شده است.

به گفته رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، 14 هزار اولویت مربوط به 2 هزار و 600 نیاز دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ثبت شده که 11 هزار از این تقاضاها مربوط به کارشناسی ارشد است. همچنین 2 هزار و 200 نیاز هم برای 587 نیاز دانشگاه پیام نور به ثبت رسید.

وی اضافه کرد که در دومین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، 98 دانشگاه دولتی، 48 دانشگاه و موسسه غیردولتی غیرانتفاعی، 51 موسسه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و 31 مرکز استان دانشگاه پیام نور برای اعلام نیاز مشارکت داشتند.

این مقام مسئول در وزارت علوم با اشاره به وضعیت جذب نخبگان در فراخوان هیئت علمی، تاکید کرد که منتظر دریافت لیست نخبگان مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان به منظور جذب آنان در دانشگاه‌ها هستیم.

مردانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرصت 15 روزه دانشگاه‌ها برای بررسی لیست متقاضیانی که تعیین اولویت کرده‌اند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها طی 15 روز فرصت دارند و این زمان از روز گذشته آغاز شده باید شرایط متقاضیان را بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی که پیش از این اعلام شده تطبیق دهند و واجدین شرایط را بر اساس اولویت‌های خود برای مصاحبه به وزارت علوم اعلام کنند.

کد خبر 165296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز