شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 1390) تاکنون با افزایش شش درصدی نسبت به قبل به 153 میلیمتر رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اعلام این خبر گفت: بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه 1390 تاکنون به 153 میلیمتر رسیده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته شش درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که به گفته محمد حاج رسولی‌ها، بارش 153 میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه درازمدت 21 درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول افزود: گزارش بارش های کشورهمچنین حاکی است که بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی گذشته و دوره درازمدت 43 ساله به ترتیب 144 و 193 میلیمتر ثبت شده بود.

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، درحالی درهفته گذشته هفت میلیمتر بر حجم بارش‌های کشور افزوده شده که همچنین در پایان هفته گذشته بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه رامیان گلستان با 102 درصد و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه سد مهران ایلام با 92 درصد اختصاص داشته است.

همچنین آمار مقایسه‌ای ارایه شده از حجم بارندگی های استانی کشور نشان می دهد که در هفته گذشته بارش‌ها در 29 استان کشور افزایش یافته است.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در هفته گذشته به جز استان سیستان و بلوچستان در سایر استان‌های کشور بارش رخ داده است.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته در استان‌های اردبیل، بوشهر، قم و یزد هر کدام پنج میلیمتر و در استان های اصفهان و ایلام هرکدام شش میلیمتر بارش رخ داده است.

بر این اساس، حجم بارش های استان های آذربایجان شرقی، غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و خراسان رضوی در هفته گذشته به ترتیب هفت، هشت، 19، 31، 17 و چهار میلیمتر ثبت شده است.

همچنین در هفته گذشته استان های خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان و سمنان به ترتیب شاهد یک، دو، 22 و هفت میلیمتر و استان های فارس، قزوین، کردستان و کرمان به ترتیب شاهد 17، 14، 30 و دو میلیمتر بارندگی بودند.

کد خبر 165217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز