شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان ژاپنی در بررسی‌های خود دریافتند که عینک‌های سه بعدی بزرگنمایی کننده می‌توانند به عنوان راه‌حلی جدید در افزایش حس سیری و کاهش وزن به افراد مبتلا به چاقی کمک کنند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگران دانشگاه توکیو روشی را برای افزایش حس سیری و کمک به کاهش وزن یافتند.

محققان دپارتمان مهندسی سیستم‌های هوشمند مرکز فناوری و تحقیقات پیشرفته این دانشگاه برای اصلاح کردن تصویر غذا از لنزهای ویژه بزرگنمایی کننده سه بعدی استفاده کردند.

با این عینک‌ها برای مثال، شیرینی‌هایی که در دست گرفته شده‌اند به صورت بزرگنمایی شده و در ابعادی وسیع‌تر از اندازه واقعی دیده می‌شوند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "ما روی ساخت آن چیزی تمرکز کردیم که به صورت معمول آن را تداخل سایبری در سطوح بالا می‌نامیم. این تداخل می‌تواند انسان و رایانه را باهم متحد کند. درک سیستم تصویرسازی می‌تواند تعامل دنیای واقعی با دنیای مجازی را تسهیل کند."

این عینک‌ها که به دوربین متصل شده‌اند قادرند اجسام را حداکثر 1.5 برابر بزرگ‌تر و یا یک سوم کوچک‌تر کنند. یک رایانه این تصاویر را در زمان واقعی پردازش می‌کند و سپس اطلاعات پردازش شده را روی لنزها منتقل کرده و به صورت یک واقعیت مجازی نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، نتایج آزمایش این عینک روی 12 مرد و زن نشان داد که بزرگنمایی غذاها حداکثر به میزان 1.5 برابر می‌تواند میزان بیسکوئیت‌های خورده شده را 9.3 درصد نسبت به سطح متوسط رسیدن به حالت سیری کاهش دهد.

همچنین، افرادی که بیسکوئیت‌ها را با ابعاد یک سوم کوچک‌تر شده می‌دیدند، 15 درصد بیشتر از میزان متوسط خوردند.

کد خبر 165153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز