شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۴:۱۳
۰ نفر

مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی از هفته آینده بار دیگر در پاریس جلوی دوربین خواهد رفت.

مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی

پروژه تولید این مجموعه تلویزیونی که از اوایل سال 85 کلید خورد و فیلمبرداری آن با گروهی از عوامل مطرح تلویزیون و سینما آغاز شد، در ادامه راه به‌دلیل برخی مشکلات، 54 ماه متوقف شد و سرانجام در آذرماه سال گذشته به همت و مساعدت‌های معاون محترم سیما مسائل و مشکلات سر راه تولید این مجموعه فاخر تاریخ معاصر ایران مرتفع و خوشبختانه تولید مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی مجدداً از سر گرفته شد. کلاه پهلوی اثر دیگری از کارگردان کیف انگلیسی سید ضیاء‌الدین دری است.

وی درباره تولید مجدد این مجموعه گفت: تا‌کنون بیش از 2500 دقیقه فیلمبرداری انجام گرفته که براساس آن 25 قسمت از مجموعه کلاه پهلوی تقریباً آماده است و برای تکمیل آن نیازمند 40 دقیقه فیلمبرداری در فرانسه هستیم و از اواسط هفته آینده فیلمبرداری مجدد برخی صحنه‌ها در پاریس و یکی از شهرهای بندری فرانسه آغازمی‌شود. دری با بیان اینکه مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی در 55 قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما در دست تهیه‌است، افزود: این مجموعه به‌صورت 35 میلی‌متری رنگی فیلمبرداری می‌شود و ان‌شاء‌الله در تابستان امسال ‌روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

داستان مجموعه کلاه پهلوی به آغاز اقتدار و حکومت طاغوتی رضاخان برمی‌گردد و در ادامه قصه بینندگان شبکه یک سیما مسائل مربوط به نحوه به قدرت رسیدن رضا شاه و ظلم و ستم وی به مردم ایران از جمله تخریب تکیه دولت، اخراج مدرس از مجلس، ممنوعیت عزاداری‌ها، کشف حجاب و... را مشاهده خواهند کرد. فریدون شهبازیان نیز که تهیه و تنظیم موسیقی این سریال را برعهده دارد تلاش می‌کند تا اثری ماندگار با حال و هوای تاریخی ایران خلق کند.

در مجموعه تلویزیونی کلاه‌پهلوی امین حیایی، داوود رشیدی، داریوش فرهنگ، داریوش کاردان، محمدرضا شریفی‌نیا، رضا کیانیان، مریلا زارعی، شقایق فراهانی، ثریا قاسمی، سارا خوئینی‌ها، بهاره افشار، گوهر خیراندیش، امیرعلی دانایی، نگین محسنی و... ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر 165102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز