گروه شهری: سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم پیاده روی 10 هزار نفر از اعضای کانون‌های سالمندان 374 محله تهران گفت: افزایش زمینه‌های حضور اجتماعی بانوان و سالمندان از اولویت‌های فرهنگی شهرداری به‌شمار می‌رود و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام خواهد شد.

سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روز گذشته (18 فروردین ماه) در بزرگ‌ترین گردهمایی سالمندان که به مناسبت آغاز هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر ورزش و امور جوانان به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران در بوستان ولایت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران در سطح محلات 374 گانه اقدام به راه‌اندازی سرای محلات و ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهروندان ساکن هر محله کرده است. خانه سلامت یکی از خانه‌های 13 گانه سرای محلات است که با دراختیار داشتن 10کانون مهم‌ترین موضوعات مبتلا به زندگی شهری را مد نظر قرار داده است.

وی گفت: نزدیک به 75 هزار شهروند در این کانون‌ها عضو هستند و امروز بیش از 10 هزار نفر از اعضای کانون سالمندان با حضور در مراسم پیاده روی پیام سلامتی و سرزندگی را به جامعه منتقل خواهند کرد. ایازی تصریح کرد: شهرداری تهران با هدف توسعه ورزش شهروندی و همگانی اقدام به راه‌اندازی 25 هزار تیم ورزشی در سطح محلات در 18رشته ورزشی کرده است که این امر نقش مهمی در ترغیب شهروندان به انجام فعالیت‌های ورزشی داشته است.

ایجاد طب تخصصی سالمندان در کشور

دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم از راه‌اندازی و ایجاد طب تخصصی سالمندان در کشور خبر داد و گفت: طب تخصصی سالمندان در تمامی کشور ایجاد شده و امکان تحصیل در این رشته در تمامی مقاطع فراهم شده است. وی ادامه داد: بیش از 7 درصد از جمعیت کشور را سالمندان به‌خود اختصاص داده‌اند و این آمار در 40 سال آینده به 21 درصد خواهد رسید. نگاه به این آمار ضرورت سیاستگذاری برای توسعه فرهنگ سالمندی، ورزش و تغذیه سالم را یادآوری می‌کند.

افراد سالم و با نشاط، جامعه بهره‌ور را می‌سازند

عباسی، وزیر ورزش و امور جوانان در مراسم پیاده روی 10 هزار نفر از اعضای کانون‌های سالمندان محلات 374 گانه تهران گفت: همه باید برای توسعه سلامت در کشور تلاش کنیم زیرا افراد با نشاط و سالم جامعه بهره‌ور را می‌سازند. تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ورزش همگانی برای تمامی افراد باید سرلوحه اقداماتی باشد که در این حوزه انجام می‌شود.

کد خبر 165083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز