وزارت اقتصاد و دارایی فشار زیادی به بانک مرکزی وارد کرده تا مصوبه کمیته ارزی دولت برای برداشت از حساب برخی بانک‌ها به بهانه مابه‌التفاوت نرخ ارز را اجرا کند.

به گزارش مهر، دولت برای دومین بار28 اسفندماه مصوبه جدیدی مبنی بر برداشت بیش از 8756 میلیارد تومانی از حساب بانک‌ها و واریز آن به خزانه را به بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری ابلاغ کرده است.

گفته می‌شود خزانه‌دار کل کشور در ساعات پایانی سال 90 به بانک مرکزی رفت تا مقامات این بانک را برای اجرای کامل مصوبه دولت همراهی کند اما بانک مرکزی زیر بار اجرای کامل این مصوبه نرفت و به جای بیش از 8756 میلیارد تومان، بیش از 4300 میلیارد تومان از حساب بانک‌ها برداشت کرد اما به خزانه واریز نکرد و در حساب واسط نگهداری کرد تا راه بازگشت زودهنگام آن به بانک‌ها باز باقی بماند.

این کشمکش بین بانک مرکزی و دولت با محوریت کمیته پنج‌نفره ارزی و حضور خزانه‌دار کل کشور در بانک مرکزی در ساعات پایانی سال 90 منجر به برداشت دوم از حساب بانک‌ها شد. در مجموع بانک مرکزی تاکنون نسبت به برداشت حدود یک‌سوم از رقم مورد اشاره اقدام کرده است.

کد خبر 165081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز