چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با یادآوری اینکه در تمتع سال گذشته متقاضیان بالای 80 سال در اولویت اعزام به خانه خدا قرار داشتند، گفت: در حج امسال شرط سنی برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

حج

علی‌اکبر غیرتی افزود: پذیرش و نام‌نویسی مشمولان حج تمتع امسال در کاروان‌ها از امروز آغاز می‌شود. وی ادامه داد: در این مرحله از اعزام زائران ایرانی به خانه خدا، دارندگان اسناد بانک ملی تا 20مرداد ماه سال 84 می‌توانند نام‌نویسی کنند.

غیرتی گفت: زمان پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در کاروان‌ها برای همه استان‌ها‌ جز تهران، قم و البرز، 17فروردین‌ ماه و در استان‌های تهران، قم و البرز 18فروردین خواهد بود. مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت یادآور شد: در مراحل بعدی ثبت نام و درصورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، دارندگان اسناد بانک ملی تا دهم شهریور ماه سال 84 نیز به ترتیب فراخوان خواهند شد.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، افرادی که در سال‌های 1360، 1363، 1377 و 1378 برای حج تمتع در بانک ملی ثبت نام کرده‌اند باید پیش از ثبت‌نام در کاروان‌های انتخابی، برای تبدیل سند خود به 10میلیون ریال نیز اقدام کنند. گفتنی است هزینه حج تمتع امسال از 4 میلیون و 300 هزار تومان تا 5 میلیون و 700 هزار تومان متغیر است.

سطح‌بندی زائران حج از نظر تحصیلات

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت: به منظور ارائه آموزش‌های بهتر در زمینه مناسک و احکام حج، برای نخستین بار زائران ایرانی حج تمتع امسال از نظر تحصیلات سطح‌بندی می‌شوند. حجت‌الاسلام حمید احمدی افزود: برخی زائران مانند استادان دانشگاه نمی‌توانند در جلسات آموزشی عمومی حضور یابند و به همین دلیل با سطح‌بندی زائران از نظر تحصیلات، به این دسته از زائران آموزش‌های تخصصی‌تر ارائه می‌شود. وی گفت: سطح مطالبی که به این دسته از زائران ارائه می‌شود با سطح مطالب ارائه‌شده به زائران دیگر متفاوت‌تر خواهد بود.

احمدی با یادآوری اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور آموزش زائران حج تمتع صورت گرفته است، گفت: برنامه‌های آموزشی بعثه برای زائران ایرانی تمتع91، پس از پایان نام‌نویسی مشمولان در کاروان‌ها و از ابتدای خرداد ماه امسال آغاز می‌شود. مدیر کل آموزش بعثه مقام‌معظم رهبری ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته 10 تا 12جلسه آموزشی در کاروان‌ها در ایران و حدود 13 تا 15جلسه نیز در عربستان سعودی برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه مباحث آموزشی مورد نیاز روحانیون کاروان‌ها برای ارائه به زائران آماده شده است، افزود: اسرار و مناسک حج، تاریخ و سیره، آداب و احکام سفر حج از جمله مباحثی است که از طریق روحانیون به زائران ارائه می‌شود.

کد خبر 164968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز