همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به افزایش دما در نیمه شمالی کشور هشدار داد.

آب و هوا

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در نیمه شمالی کشور بویژه سواحل دریای خزر، از عصر پنجشنبه 17 فروردین تا اواسط هفته آینده دمای هوا افزایش می‌یابد که این افزایش دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه (20 و 21 فروردین) قابل توجه است و در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز سبب تشدید ذوب برف خواهد شد.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی 48 ساعت آینده در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب، برخی مناطق مرکزی، ارتفاعات البرز و شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست و بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بویژه در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که از بعداز ظهر روز جمعه از ناپایداری‌ها در دامنه‌های زاگرس و جنوب کشور کاسته می‌شود و شمال شرق، شرق و برخی مناطق مرکز بارش پراکنده خواهد داشت، گفت: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با تقویت جریانات سطحی جنوبی در غالب مناطق کشور بویژه در نیمه شمالی دمای هوا افزایش می‌یابد و تا روز پنجنشبه نیز شرق کشور بویژه در شمال سیستان و بلوچستان گاهی وزش باد شدید خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران قسمتی ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 13 و 21 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه آسمان پایتخت کمی ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر در ارتفاعات بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 14 و 23 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که در روز پنجشنبه دمای تمامی استان‌های کشور بالای صفر می‌رود به ایسنا گفت: در این مدت به ترتیب استان اردبیل با حداقل دمای 2 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین و خوزستان با حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.

کد خبر 164956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز