رئیس اتحادیه کشوری املاک با اشاره به اجرایی نبودن طرح بلوک‌بندی قیمت مسکن، می‌گوید: این طرح صرفا به‌منظور اطلاع رسانی قیمت اجرا خواهد شد.

محمدقلی خسروی به خبرنگار ما گفت: تنها تحولی که سامانه مربوطه در بازار مسکن ایجاد خواهد کرد این است که آخرین قیمت معامله ملک در مناطق مختلف تهران را به اطلاع خریداران و فروشندگان می‌رساند. وی با تأکید بر اهمیت بحث مالکیت، می‌گوید: قیمت نهایی تنها در فرایند توافق بین خریدار و فروشنده تعیین خواهد شد. خسروی به اجرای طرح تعزیراتی در بازار اجاره بها طی سال گذشته اشاره کرد و افزود:

با وجود اینکه ممنوعیت افزایش بیش از 7 تا 9 درصدی اجاره بها توانست تا حدودی بر بازار تأثیرگذار باشد اما اصلا نمی‌توان آن را قابل دفاع توصیف کرد. وی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، متولی این سامانه را دولت اعلام و تصریح کرد: اکنون سامانه املاک و مستغلات بهترین سامانه‌ای است که می‌تواند قیمت‌ها را اعلام کند. پیش از این ابوالفضل صومعلو معاو ن وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که این وزارتخانه مصمم به اجرای طرح بلوک بندی قیمت مسکن از اواخر فروردین ماه سال جاری است. به گفته او در این سامانه حداقل و حداکثر قیمت‌ها در هر بلوک دراختیار مشاوران املاک قرار خواهد گرفت.

کد خبر 164818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز