همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تدوین آیین نامه جدید اداری - استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات وابسته به وزارت بهداشت، از تصویب نهایی آن در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر افزود: آیین نامه اداری، استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته وزارت بهداشت در روزهای پایانی سال 90 در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت به تصویب رسید.

وی افزود: این آیین نامه به زودی به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ می شود و ملاک عمل دانشگاهها برای مقررات اداری و استخدامی در سال 91 خواهد بود.

محققی با اشاره به تغییراتی که آیین نامه جدید نسبت به گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: در این آیین نامه به استانهای محروم در زمینه جذب نیروی انسانی به صورت ویژه توجه شده است و موضوعاتی از جمله استخدام نیروهای جدید به عنوان اعضای هیات علمی، ارائه خدمات رفاهی و کمک به ارتقاء علمی آنها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: بر اساس آیین نامه جدید، جذب نیروهای آموزشی براساس اولویت های آموزشی انجام می گیرد و شرایطی برای تسهیل در ارتقاء اعضای هیات علمی فراهم شده است.

آیین نامه اداری، استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت در 123 ماده و 74 تبصره تهیه شده است و شاغلین خدمات آموزشی - پژوهشی و پژوهشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که به امر فعالیت های هفت گانه می پردازند، را اعضای هیات علمی مؤسسات مورد نظر محسوب می کند.

کد خبر 164536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز