همشهری آنلابن: نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید، فردا سه‌شنبه 15 فروردین ماه برگزار می‌شود که از مرور اظهارات نمایندگان مجلس از آخرین روزهای سال گذشته تا کنون برمی‌آید که روز بازگشایی مجلس روز صحبت نمایندگان درباره سعید مرتضوی و بحث درباره استیضاح وزیری است که مرتضوی را در رأس صندوق تامین اجتماعی قرار داده است.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس خبر می‌دهند بر اساس برنامه‌ای که از قبل به نمایندگان ارائه شده است، نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 91، صبح فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود.

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به خبرگزاری مهر گفته بود در اولین جلسه سال جدید مجلس، درباره استیضاح شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعدادی از نمایندگان که در این موضوع مطرح هستند مشورت می‌کند.

بر طبق این گزارش، در آخرین جلسه علنی سال گذشته مجلس شورای اسلامی، الیاس نادران نماینده مردم تهران از تهیه طرح  استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در پی انتصاب مرتضوی خبر داد و عنوان کرد امضاهای آن نیز تکمیل شده است.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد، این طرح استیضاح به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شده که بعد از تعطیلات نوروز اعلام وصول می‌شود.

پیش از این نیز 15 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب سعید مرتضوی به دلیل نقض آشکار مواد ۵۳ و ۵۴ از فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری که ضوابط انتصاب و ارتقای شغلی مدیران حرفه‌ای را تعیین می‌کند، به رئیس جمهور تذکر کتبی داده بودند.

کد خبر 164518
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز