همشهری آنلاین: چراغ‌های برج میلاد، آزادی و سی و سه پل به مناسبت روز جهانی ساعت زمین که امسال با 12 فروردین مصادف شده است، از ساعت 20:30 تا 21:30 خاموش می‌شوند.

Isfahan

به گزارش ایرنا سید حامد میرزا خلیل مسئول گروه کاهش آلودگی نوری شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران گفت: ساعت زمین یک حرکت نمادین برای کاهش دمای زمین و حفظ محیط زیست است که از سال 2007 شکل گرفته است.

میرزا خلیل ادامه داد: روز جهانی ساعت زمین آخرین شنبه ماه مارس است که امسال با روز 12 فروردین مصادف شده است. 135 کشور و پنج هزار و 200 شهر به این حرکت نمادین پیوسته اند و ایران نیز از سال گذشته با این کشورها همگام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این پنج هزار و 200 شهر در روز جهانی ساعت زمین چراغ‌های خود را به مدت یک ساعت خاموش می‌کنند که برآورد شده در این یک ساعت دمای زمین حدود سه درجه کاهش می‌یابد.

میرزا خلیل افزود: مردم ایران امسال می توانند با این حرکت نمادین به پیش باز روز طبیعت می روند و با خاموش کردن چراغ ها گام کوچکی در راستای حفظ محیط زیست بردارند.

وی گفت: همچنین در این یک ساعت خاموشی علاقه مندان به نجوم می توانند شاهد آسمان پرستاره باشند و در افق جنوب غربی خود دو سیاره پر نور زهره و مشتری را مشاهده کنند.

مسئول گروه کاهش آلودگی نوری شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران گفت: امسال علاوه بر برج آزادی و  برج میلاد در  تهران، اصفهان نیز با خاموش کردن چراغ های سی و سه پل به این حرکت نمادین پیوسته ، قزوین نیز آمادگی خود را برای پیوستن به این حرکت اعلام کرده و ستاد محیط زیست شهرداری در حال رایزنی با شیراز و مشهد است .

کد خبر 164260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز