همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور طی گزارشی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود سامانه بارشی که از عصر دوشنبه هفتم فروردین ماه جاری از شمال غرب وارد کشور شده تا پنجشنبه هفته جاری بیش از 20 استان کشور را تحت تاثیر قرار دهد و موجب کاهش دما شود.

ایرنا نوشت: سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی مذکور پس از اینکه در شمال غرب کشور تاثیرات خود را داشت امروز در نیمه غربی و سپس روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، مرکز و در شرق کشور فعال خواهد شد.

براساس این گزارش، شرایط برای ناپایداری مجددا در نوار غربی با این سامانه بارشی فراهم خواهد شد.

روز سه شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و با شدت کمتر در استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، قم و مرکزی آسمان ابری با رگبار گاهی وزش باد، رعد و برق و سپس کاهش دما خواهند داشت.

در این گزارش بارش در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز و زاگرس به صورت برف پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی و یزد با شدت کمتر در استان‌های آذبایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، البرز، تهران، قم، مرکزی، قزوین، همدان، سمنان، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اصفهان، بوشهر، خوزستان، شمال فارس آسمان ابری با رگبار گاهی وزش باد، رعد وبرق و کاهش دما رو به رو می‌شوند.

برپایه این گزارش روز پنجشنبه استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، گیلان و مازندران بارش پراکنده باران و گاهی با رعد وبرق و وزش باد خواهند داشت.

مهر هم در گزارشی درباره وضعیت آب و هوا در روزهای پایانی هفته نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: به دلیل ورود این سامانه، بارش باران از امروز در نیمه غربی کشور و فردا نیز در شمال غرب و شرق، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور فعال می‌شود.

عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی دیگری در روز پنجشنبه از غرب کشور وارد می‌شود و در روز جمعه در نیمه غربی کشور فعال خواهد شد.

وی از کاهش دمای هوا در استان‌های شمالی کشور خبر داد و تاکید کرد: روز سه‌شنبه در شمال آذربایجان‌ غربی و شرقی و استان اردبیل و در روز چهارشنبه نیز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی دمای هوا تا 10 درجه کاهش پیدا می کند.

به گفته وی، در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد طی امروز سه شنبه بارش باران همراه با رعد و برق و همچنین وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صبح مواج است.

کد خبر 164199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز