همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از عصر امروز کاهش دما رگبار پراکنده و رعدو برق در 20 استان کشورپیش بینی می‌شود.

weather

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که طی روز‌های شنبه تا دو شنبه در برخی نقاط استان‌های بوشهر، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، رگبارهای موقتی باران گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و رعد و برق رخ خواهد.

به گفته وی، یک سامانه بارشی از عصر دو شنبه 07 فروردین از شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا در شمال غرب، در روز سه شنبه 08 فروردین در نیمه غربی و سپس در روز چهارشنبه 09 فروردین در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، مرکز و شرق کشور فعال می‌شود.

امیدوار اظهار داشت: در حالیکه این سامانه در روز پنجشنبه 10 فروردین از شرق کشور خارج می‌شود، شرایط برای ناپایداری، مجدداً در نوار غربی کشور فراهم می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: سه‌شنبه 08 فروردین در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و با شدت کمتر در استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، قم و مرکزی آسمان ابری همراه با رگبار باران گاهی با وزش باد، رعدو برق و سپس کاهش دما خواهد بود.

به گفته وی، چهارشنبه 09 فروردین در استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و با شدت کمتر در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی زنجان ،کردستان، کرمانشاه، اردبیل، البرز، تهران، قم، مرکزی،قزوین، همدان، سمنان، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اصفهان، یزد، بوشهر خوزستان، و شمال فارس آسمان ابری با رگبار باران گاهی با وزش باد، رعدو برق و کاهش دما خواهد بود.

کد خبر 164139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز