گروه اجتماعی: در روزهای پایانی امسال دست بازنشستگان تأمین اجتماعی به 200 هزار تومان ترمیم حداقل حقوق نمی‌رسد.

در حالی که داوود مددی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در جلسه 2 هفته پیش خود با خبرنگاران رسانه‌ها از توانایی سازمان تأمین اجتماعی برای انجام کارهای اجرایی و واریز ترمیم حقوق بازنشستگان سخن گفته بود، عزیز بیگی مشاور اجرایی‌اش از ممکن نبودن پرداخت این مبلغ در امسال خبر داد و این همه در حالی است که عبدالرضا مصری وزیر رفاه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران رفاه و تأمین اجتماعی استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت: عید امسال نفت بر سفره محرومین خواهد رفت و تمام تلاش دولت برای حمایت از طبقات پایین جامعه است و عدالت نیز به همین معناست.

مصری معتقد است سال‌ها در کشور با غنی و فقیر به یک گونه رفتار شده، در صورتی که باید به افراد نیازمند رسیدگی مضاعفی صورت گیرد.

بیگی به خبرگزاری مهر گفته ‌است که با تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 200 هزار تومان در متمم بودجه 85 ، امکان اعمال افزایش حقوق فراهم شد اما با توجه به این‌که این امر زمان‌بر خواهد بود پرداخت  آن در سال 86 انجام خواهد شد.

با گذشت نزدیک به سه هفته از کنفرانس خبری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی این چرخش ناگهانی در مواضع سازمان کمی عجیب به نظر می‌رسد.

مددی در کنفرانس خبری‌اش بر آمادگی سازمان متبوعش در پرداخت هرچه سریع‌تر ترمیم حقوق در صورت تصویب و تأمین اعتبار تأکید کرده بود تا‌ آنجا این تصور به‌وجود آمد که پس از تصویب و تأمین اعتبار از سوی دولت بازنشستگان می‌توانند ظرف مدت زمان کوتاهی میزان مابه‌التفاوت حقوق‌‌شان را دریافت کنند.

اما اکنون بیگی این پرداخت را به سال آینده موکول کرده و به نظر می‌رسد که سازمان تأمین اجتماعی حتی پرداخت علی‌الحسابی در روزهای پایانی سال نیز برای بازنشستگانش در نظر نگرفته‌ است.

از سوی دیگر وی در گفت‌وگویی با ایسنا میزان بن بازنشستگان را برای 6 ماهه پایانی امسال 60 هزار تومان اعلام کرده و افزوده ‌است: این کمک‌هزینه امسال در تمامی استان‌ها، معادل 60 هزار تومان پرداخت و اسفند ماه به حقوق بازنشستگان واریز می‌شود؛ در حالی که روز چهارشنبه هفته پیش میزان این بن از سوی رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی 85 هزار تومان اعلام شده بود.

علی خبازها با اعلام خبر افزایش بن 6 ماهه پایانی سال جاری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفته بود: در پی مخالفت دولت با افزایش عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی این سازمان تصمیم گرفته با افزایش میزان بن این مسئله را جبران کند.

چندی پیش محمد بنائیان سفید معاون امور فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی رقم عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی را 200 هزار تومان اعلام کرد و چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت میان 175هزار تومان اعلام شده از سوی دولت با رقم در نظر گرفته از سوی سازمان تأمین اجتماعی را از محل منابع داخلی سازمان عنوان کرده بود اما با گذشت چند روز همان عیدی 175 هزار تومانی برای بازنشستگان در نظر گرفته شد.

بدین ترتیب با اخبار ضد و نقیض روزهای اخیر به نظر می‌رسد هیچ‌یک از وعده‌‌های داده شده به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال 85 محقق نخواهد شد.

کد خبر 16397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز