همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای وضعیت جوی کشور را برای آن‌دسته از مسافرانی که در ایام نوروز قصد مسافرت به نقاط مختلف کشور را دارند پیش‌بینی و اعلام کرد.

weather

به گزارش ایرنا سازمان هواشناسی کشور روز شنبه در اطلاعیه شماره 99 خود پیش بینی هوای روز دوشنبه هفته جاری(29 اسفند) استان‌های کشور را به شرح ذیل اعلام کرد:

آذربایجانی شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، زنجان و همدان صاف تا کمی ابری توام با وزش باد.

استان‌های خراسان شمالی و رضوی و جنوبی، کرمان، هرمزگان و یزد نیز به صورت نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران و در برخی اوقات با کاهش ابر و وزش شدید باد پیش بینی شده است.

به همین اساس استان سیستان و بلوچستان نیز در روز دوشنبه شاهد هوایی نا آرام با وزش شدید باد توام با بارش پراکنده باران و استان گلستان نیز روزی را ابری و در نهایت با کاهش ابر سپری خواهد کرد.

سازمان هواشناسی کشور هم‌چنین برای استانهای گیلان و مازندران نیز در همین روز هوای نیمه پایدار ابری به همراه مه رقیق را پیش بینی کرده است.

این سازمان هوای روز سه شنبه اول فروردین ماه 1391 را نیز به شرح ذیل پیش بینی و اعلام کرد:

استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده که این بارش در نقاط سردسیر به صورت بارش برف همراه ادامه خواهد داشت.

اصفهان، البرز، تهران، زنجان و کرمانشاه نیز در اولین روز سال شاهد هوایی ابری و نیمه ابری و در برخی از ساعات با افزایش ابر روبرو خواهد شد.

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور همچنین استانهای ایلام ، بوشهر، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی، چهارمحال بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان ، گیلان ، لرستان ، مازندران ، هرمزگان و یزد نیز دارای هوایی صاف تا قسمتی ابری می باشد.

دیگرنقاط کشور نیز در این روز هوایی ابری و در برخی از ساعات با کاهش و افزایش ابر و در برخی از ساعات نیز هوایی صاف را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 163876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز