گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: این روزها حال و هوای وزیر صنعت، معدن و تجارت در مواجهه با گرانی‌ها تغییر کرده است. مهدی غضنفری دیگر برای تنظیم بازار گریه نکرده یا خطر سکته وی را تهدید نمی‌کند چرا که اکنون فقط بر گرانی‌ها مهر تایید می‌زند.

سرانجام افزایش 100 هزار تا بیش از 10 میلیون تومانی قیمت انواع خودرو با مصوبه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل قانونی به‌خود گرفت و خودرو گرچه نه تا این حد اما رسما گران شد.

براساس مصوبه اخیر کمیته قیمت‌گذاری خودرو، قیمت تندر۹۰ از ۱۵ میلیون و ۲۸۵ هزار به ۱۶ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان (حدود 11درصد)، مگان دنده اتوماتیک از ۳۳ میلیون و500 هزار به ۳۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (بیش از 13درصد) افزایش یافته، پژو ۲۰۷‌آی اتوماتیک مجددا به نرخ بیش از 22 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و بقیه خودروها مجوز افزایش قیمت 5 تا ۹درصدی را دریافت کردند. همچنین رشد 3 تا 7درصدی قیمت پژو پارس، پژو405 و انواع 206 به تصویب رسیده و قیمت‌گذاری خودروهای با قیمت بالای ۳۵میلیون تومان مانند ویتارا نیز از شرایط قیمت‌گذاری کمیته خودرو خارج شده است. براساس این گزارش، افزایش قیمت‌های مذکور به نمایندگی‌های فروش محصولات سایپا و ایران‌خودرو ابلاغ شده اما در این مرحله هنوز افزایش قیمتی برای انواع پراید اعلام نشده است.

مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی با اشاره به تصمیمات جلسه اخیر کمیته خودرو گفت: خودروسازان موظف شده‌اند تا اردیبهشت ۹۱ قیمت سطح بازار و در کارخانه یکسان شود و باید مهلت تحویل خودرو را از ۶۰ روز و ۴۵ روز به کمتر از ۳۰ روز کاهش دهند. شهرام میرآخورلو با بیان اینکه افزایش قیمت اخیر شامل خودرو‌سازانی که پیش از این قیمت‌های خود را تغییر داده‌اند نخواهد شد، افزود: خودروسازانی که تقاضای افزایش قیمت داده‌اند و پرونده آنها در حال بررسی است به‌طور متوسط ۶درصد و تا سقف ۹درصد افزایش خواهند داد.

کد خبر 163354

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز