مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه ادینبورگ طرحی را برای کشت و کار در بیابان‌ها و سیاره‌های دیگر ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان منابع غذایی انسان را در آینده پربحران جهان تا اندازه‌ای تامین کرد

کشاورزی در فضا

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاره زمین رو به گرم شدن گذاشته است، بیابان‌ها در حال توسعه هستند و جمعیت جهان روز به روز بیشتر می‌شود.

بر این اساس تامین منابع غذایی انسان با وجود از بین رفتن زمین‌های حاصلخیز و افزایش جمعیت به تدریج به مراحل بحرانی نزدیک‌تر می‌شود.

عده‌ای از محققان دانشگاه ادینبورگ از جمله دانشمندانی هستند که تمرکز اصلی فعالیت‌های علمی خود را برای یافتن راه حل مهار این بحران قرار داده‌اند. این محققان به تازگی طرحی را برای رفع بحران منابع غذایی جهان و استفاده از بیابان‌ها برای کشت محصولات کشاورزی ارائه کرده‌اند.

کشاورزی در بیابانها

بر اساس این طرح نوعی ماده ژلاتینی مملو از مواد مغذی می‌تواند برای کشت انواع محصولات کشاورزی به کار گرفته شوند، با این تفاوت که گیاه به طور کامل درون ماده ژلاتینی قرار خواهد گرفت.

درواقع مزارع در درون این ژل‌های مغذی رشد خواهند کرد تا از شرایط سخت محیط اطراف نیز در امان باشند، از این رو می‌توان از چنین ابداعی برای کشاورزی در بیابان‌های بی آب و علف و حتی در سیاره‌های دیگر استفاده کرد.

کد خبر 163287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز