پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه به کشور خبر داد و اعلام کرد که در بعدازظهر جمعه 19 اسفند و طی روز شنبه و یکشنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا کاهش می‌یابد.

weather

به گزارش فارس، براساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز با عبور موجی از نوار شمالی کشور در بخش‌های شمالی استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت به تدریج در بخش‌هایی از شمال شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این موج از اواخر وقت روز پنجشنبه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

از بعدازظهر جمعه سامانه بارشی وارد کشور شده و مناطق شمال غرب، سواحل شمالی و روز شنبه ارتفاعات البرز و به تدریج شمال شرق را تحت تأثیر قرار داده و سبب ابرناکی، وزش باد و بارش برف و باران در این نواحی خواهد شد و روز یکشنبه نیز در مناطق ذکر شده بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر از که در بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه و یکشنبه در سواحل جنوبی دریای خزر بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و در این مدت در نیمه شمالی کشور دمای هوا کاهش می‌یابد.

طی ۳ روز آینده پدیده غالب در جنوب غرب وزش باد خواهد بود و در این مدت به خصوص جمعه و شنبه خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری با وزش باد همراه است و بیشینه و کمینه دما 14 و 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی با وزش باد اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دما 14 و 4 درجه سانتیگراد است.

آسمان تهران روز شنبه 20 اسفند نیمه‌ابری گاهی با وزش باد در ارتفاعات ابری با بارش برف همراه است و بیشینه و کمینه دما 11 و 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 163021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز