همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیشرفت کیفی آموزش عالی در 30 سال گذشته، گفت: در این 30 سال میانگین تولید علم در ایران 11 برابر میانگین جهانی بوده است.

 

به گزارش ایسنا، نادری منش در سمینار ملی داده‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های نوین در آموزش کاربردی علوم مختلف با بیان اینکه در 30 سال گذشته ایران از لحاظ تولید علم در دنیا مقام اول را داشته است، اظهار کرد: روی تربیت نیروی انسانی بر اساس نیاز داخل کشور کم کار شده است به همین دلیل در سال‌های گذشته پروژه آموزش مبتنی بر آمایش شکل گرفت.

وی با اشاره به گسترش کمی آموزش عالی، گفت: یکی از محاسن افزایش ظرفیت آموزش عالی توزیع متوازن آن بوده است به طوری که در گذشته در جزیره‌ای مانند قشم هیچ موسسه آموزش عالی وجود نداشت اما امروز حدود 15 هزار دانشجو در این جزیره مشغول به تحصیل هستند.

نادری منش تاکید کرد: با توجه به روند رشد نزولی افراد 18 تا 24 سال کشور تا پایان برنامه پنجم قطعا به هدف خود یعنی پوشش 40 درصدی آموزش عالی این سنین خواهیم رسید.

وی همچنین با بیان اینکه باید نیروی انسانی مورد نیاز هر منطقه را بر اساس نیازهای داخلی کشور تربیت و تامین کنیم، گفت: یکی از وظایف ما آموزش و تربیت نیروهای مهارتی و کاری است به همین دلیل در حال حاضر در مصوباتی که در شورای گسترش شکل دادیم بیش از 12 درصد از رشته‌ محل‌هایی که تصویب کردیم مربوط به علمی کاربردی است.

معاون آموزشی وزیرعلوم در پایان افزود: وظیفه علمی کاربردی تربیت 60 درصدی از جامعه است که تحت پوشش آموزش عالی قرار نمی‌گیرند.

کد خبر 162931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز