همشهری آنلاین: مرحله‌ی دوم ثبت نام در کاروان‌های عمره از روز جمعه (19 اسفندماه) در استان تهران آغاز می‌شود.

ایسنا نوشت: برای این مرحله از ثبت نام در کاروان‌های عمره، اولویت‌های 1 تا 250 بانک ملت و تمام ودیعه‌گذاران بانک ملی فراخوانده شده‌اند که اعزام آن‌ها نیز از 27 اردیبهشت‌ماه تا 29 تیرماه 1391 خواهد بود.

ثبت نام مرحله‌ی دوم به‌طور همزمان از ساعت 8 صبح (با رعایت نوبت) در روز جمعه (19 اسفندماه) آغاز می‌شود و تا تکمیل ظرفیت هریک از کاروان‌ها حداکثر تا ساعت 16 روز پنج‌شنبه (25 اسفندماه) 1390 ادامه خواهد داشت.

در صورت تکمیل نشدن ظرفیت گروه‌های اعلامی بعد از این تاریخ، چگونگی دعوت از اولویت 250 به بعد اعلام می‌شود.

براساس اطلاعیه‌ی جدید مدیریت حج و زیارت استان تهران، سازمان حج و زیارت در سال‌های گذشته بارها تمام دارندگان قبوض «بانک ملی ایران» را که در سال‌های 1363، 1376 و 1382 تا 1386 ثبت نام کرده بودند، فراخوانده که امسال برای آخرین‌بار از این افراد دعوت کرده است. بدیهی است مراجعه نکردن آن‌ها برای ثبت نام در عمره به منزله‌ی انصراف از سفر عمره است.

متقاضیان برای اطلاع یافتن از اولویت تشرف خود می‌توانند با مراجعه به سایت بانک ملت به نشانی www.bankmellat.ir یا مراجعه به شعب این بانک و یا تماس با شماره‌ی تلفن 1556 (مرکز ارتباطات مردمی بانک ملت) یا فرستادن شماره‌ی ثبت نام خود از طریق پیامک به مرکز پیامک بانک ملت به شماره‌ی 200034 از اولویت تشرف خود آگاه شوند.

فهرست کارگزاران یا همان دفاتر خدمات زیارتی و نیز شرایط مشمولان برای ثبت نام و چگونگی تشرف مرحله‌ی دوم عمره‌ی 1391 ـ 1390 علاوه بر این‌که در پایگاه اینترنتی http://tehran.haj.ir قابل دسترس است، فردا (چهارشنبه، 17 اسفندماه) در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای رزرواسیون زمان مورد نظر برای اعزام و ثبت نام در کارگزار مقدماتی (دفتر یا شرکت زیارتی که خدمات ذخیره جا را انجام می‌دهد)، اصل قبض سپرده‌گذاری اولیه (بانک ملی ایران) یا کارت ثبت نام بانک ملت، اصل شناسنامه‌ی زائر، اصل کارت ملی زائر و صلح‌نامه‌ی رسمی برای دارندگان اسناد انتقالی بانک ملی ایران است.

همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام قطعی، برگه‌ی رزرواسیون اولیه ممهور به مُهر کارگزار مقدماتی، اصل و تصویر قبض سپرده‌گذاری اولیه (بانک ملی ایران) یا کارت ثبت نام بانک ملت، اصل شناسنامه و تصویر صفحه‌ی اول آن، مدرک زوجیت (شناسنامه یا عقدنامه) برای افرادی که با همسرشان در یک گروه ثبت نام می‌کنند، اصل و تصویر کارت ملی، داشتن گذرنامه‌ی معتبر با حداقل هفت‌ماه اعتبار از تاریخ پرواز، یک قطعه عکس 4*6 رنگی با زمینه‌ی روشن مطابق عکس گذرنامه و دو قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه‌ی روشن است.

بخش عمده‌ی هزینه‌ی سفر زائران از طریق قبوض پرداختی مابه‌التفاوت، به حساب بانکی مربوط واریز می‌شود و فقط هزینه‌های تکلیفی برای پذیرش، آموزش و ... به مبلغ 280هزار ریال (28هزار تومان) به حساب بانکی کارگزار (دفتر خدمات زیارتی انتخاب‌شده) واریز می‌شود. لازم است این هزینه‌ها به‌طور مشخص در قرارداد درج شود.

به‌جز این هزینه‌ها و هزینه‌ی ذخیره‌ جا (20هزار ریال نقدی هنگام ثبت نام مقدماتی در کارگزار مبدأ)، کارگزاران به دریافت هیچ وجهی تحت هیچ عنوانی مجاز نیستند.

اعزام پذیرش‌شدگان به صدور به‌موقع روادید توسط سفارت عربستان در ایران منوط است و در صورت بروز هرگونه موارد پیش‌بینی‌نشده، تأخیر یا تأیید نشدن و یا انجام نشدن پرواز در زمان و مقصد مقرر، مسؤولیتی متوجه‌ی مدیریت حج و زیارت استان تهران نیست.

به گزارش ایسنا، مرحله‌ی نخست ثبت نام عمره 14 دی‌ماه امسال انجام و اعزام این گروه از 12 بهمن‌ماه آغاز شد و تا 26 اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد. قرار بود مرحله‌ دوم ثبت نام از نیمه‌ی فروردین‌ماه سال آینده آغاز شود که سازمان حج و زیارت این تصمیم‌ را زودتر عملی کرده است.

کد خبر 162860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز