چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: به واسطه گرم شدن زمین و همراه شدن آن با توفان‌های شدید، انگار مردم نیویورک باید با جزیره Coney Island خداحافظی تلخی داشته باشند.

پیش‌بینی‌های رایانه‌ای از زیر آب رفتن این جزیره بزرگ در سال‌های آینده خبر داده‌اند.

به عقیده کارشناسان، سطح آب اطراف این جزیره تا سال 2050 میلادی بین 15 تا 19 اینچ بالا خواهد آمد و تا سال 2080میلادی نیز این سطح 3 فوت افزایش خواهد یافت.

همچنین با شکسته شدن یکی از بزرگترین توده‌های یخی جزیره‌ای در آرکتیک کانادا نگرانی‌های بسیاری در مورد عواقب گرم شدن زمین میان دانشمندان به‌وجود آمده است. این شکستگی یخ بزرگترین شکستگی در طی 25 سال گذشته است در حالی که بزرگی این قالب یخ به اندازه 66 کیلومتر مربع است.

این پدیده در آگوست سال 2005 روی داده و دانشمندان هشدار داده‌اند که این توده بزرگ یخ که بزرگتر از شهر «مانهاتان» است اگر تا تابستان آینده به سمت مناطق حفاری نفت و خطوط کشتی‌رانی حرکت کند، می‌تواند خرابی‌های بسیاری به‌بار آورد.

گفتنی است حدود 90 درصد توده‌های یخی در شمال کانادا از سال 1906 شروع به آب شدن کرده‌اند که این پدیده در 25 سال گذشته بزرگترین آب‌شدگی توده‌های یخی در جهان بوده است. این تصویر شاید آینده شهر نیویورک باشد که در اثر آب شدن یخ‌های مناطق اطراف قطب شمال در سالهای آینده بر اثر گرم شدن زمین به واقعیت تبدیل شود.

کد خبر 16272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز