دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

گروه دانش و سلامت - فتانه انفرادی : چهارمین جشنواره ساب ‌پورتال‌های شهرداری تهران و نخستین جشنواره ساب‌پورتال‌های محلات، هفدهم اسفند ماه برگزار می‌شود.

جشنواره ساب پورتال های شهرداری تهران

مهندس علی اضعر قائمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران دراین زمینه به همشهری گفت: چهارمین جشنواره ساب‌پورتال‌های شهرداری تهران، با هدف ایجاد رقابت میان ساب‌پورتال‌های شهرداری، در محل برج میلاد برگزار می‌شود.

وی افزود: تجربه 3دوره قبل نشان داد که این جشنواره باعث ایجاد انگیزه ساب‌پورتال‌ها برای افزایش محتوای کیفی آنها شد به‌طوری که ساب‌پورتال‌ها توانستند از لحاظ فنی و نیز نوع تعاملی که با مخاطبان خود دارند، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در جهت بهبود آن تلاش کنند، به همین جهت هم است که ساب‌پورتال‌های شهرداری تهران، از جهات مختلف، جایگاه بسیار مطلوبی دارند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: درحال حاضر هریک از واحدهای سازمانی ما در شهرداری تهران، یک ساب‌پورتال مستقل دارند که تحت دامنه Tehran.ir است و این ساب‌پورتال‌ها، هر سال بیشتر از سال قبل، در جهت افزایش کیفیت تلاش می‌کنند چرا که دیدگاه شهردار محترم تهران، همواره این بوده است که شهرداری تهران، جزو شهرداری‌های برتر دنیا در زمینه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات شود.

قائمی گفت: هیات داوران این جشنواره از استادان حوزه IT دانشگاه صنعتی شریف هستند که در داوری‌های خود، معیارها و شاخص‌های مختلفی را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به شاخص‌های مورد ارزیابی گفت: طراحی و کاربرپسندی، جامعیت محتوا، تعاملی بودن، پاسداشت خط و زبان فارسی و اطلاع‌رسانی الکترونیک برخی از این شاخص‌ها هستندکه در ارزیابی ساب‌پورتال‌ها به آنها توجه می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: فرایند داوری در چند مرحله انجام می‌شود و هیات داوران در ارزیابی خود تلاش می‌کنند تا اصل عدالت در تمام مراحل ارزیابی حاکم باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری چهارمین جشنواره ساب‌پورتال‌های شهرداری تهران، ساب‌پورتال‌ها بتوانند بیش از گذشته رفتار مجازی خود را به شکل قابل‌قبولی عرضه کنند.

همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره ساب‌پورتال‌های شهرداری تهران، جشنواره ساب‌پورتال‌های محلات نیز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این زمینه، مسعود سیرتی، معاون فناوری اطلاعات امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: از آنجا که نگاه مدیریت شهری، واگذاری امور مختلف به شهروندان و مردم است، اقدامات لازم برای برپایی این جشنواره تدارک دیده شد.

وی شناسایی قابلیت‌ها و نقاط قوت هر محله و ایجاد فضای رقابتی در جهت افزایش محتوای ساب‌پورتال‌های محلات را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد. سیرتی افزود: از آنجا که یکی از اساسی‌ترین حقوق شهروندان، دسترسی آنان به داده‌هاست، برگزاری این جشنواره می‌تواند به توسعه فناوری اطلاعات و دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیازشان کمک کند. معاون فناوری اطلاعات امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: معیارها و شاخص‌های متفاوتی برای ارزیابی مورد توجه هیات داوران جشنواره ساب‌پورتال‌های محلات قرار گرفته است که ازجمله آنها می‌توان به طراحی و کاربرپسندی، جامعیت محتوا، پاسداشت خط و زبان فارسی، اطلاع‌رسانی الکترونیک، خدمات چندرسانه‌ای و تعاملی بودن اشاره کرد.

سیرتی در ادامه اظهارداشت: از 374محله تاکنون، حدود 280محله، پورتال خود را بار‌گذاری و فعال کرده‌اند و در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند. وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک بقیه محلات تهران نیز پورتال خود را بارگذاری و فعال کنند.

معاون فناوری اطلاعات امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، همچنین افزود: اوایل سال‌جاری، 7سامانه با عنوان‌های نیمرخ محله، پژوهشگر محله، هم‌اندیشی محله، تهران تیوپ، خبرمکانی، دانشنامه محله و گردشگری محله، راه‌اندازی شدند و به این ترتیب، این محتوا‌‌ها نیز در پورتال محلات قابل مشاهده خواهد بود. سیرتی گفت: همزمان با برگزاری جشنواره‌های ساب‌پورتال‌های مراکز شهرداری و محلات، جشنواره شکوفا با عنوان شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات نیز کلید می‌خورد.

کد خبر 162640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز