همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: طبق گزارش‌های آنلاینی که به ما رسیده در ۹۰ درصد حوزه‌های انتخابیه کار شمارش آرا به پایان رسیده است و امیدواریم تا پایان یکشنبه نتایج انتخابات را در سراسر کشور به استثنای تهران بزرگ اعلام کنیم.

سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سؤال که آخرین آمار از میزان مشارکت در انتخابات نهم به چه میزان است، گفت: طبق آمار رسمی ۶۴.۴ درصد تا به این لحظه میزان مشارکت ما بوده است و این نسبت به مجلس هشتم حدود ۱۱ درصد افزایش مشارکت داشته‌ایم که این یک رکورد جدید است.

وی گفت: طبق آخرین گزارش صورتجلسه‌ بالغ بر ۱۵۴حوزه انتخابیه به ستاد انتخابات واصل شده است اما می‌توان گفت طبق گزارش‌های آنلاینی که به ما رسیده در ۹۰ درصد حوزه‌های انتخابیه کار شمارش آرا به پایان رسیده است و امیدوار هستیم تا یکشنبه نتایج انتخابات را در سراسر کشور به استثنای تهران بزرگ اعلام کنیم.

مرتضوی افزود: در حداقل زمان سعی می‌کنیم نتایج تهران بزرگ را نیز به اطلاع عموم مردم برسانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در چند حوزه انتخابیه انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد، گفت: هنوز همه آمارها به دست ما نرسیده است اما از مجموع ۱۵۴ حوزه انتخابیه که صورتجلسه‌هایشان به ما واصل شده ۱۲ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شده است.
کد خبر 162496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز