همشهری‌آنلاین: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری کمیته‌های فرعی دستمزد در هفته‌ آینده خبر داد و گفت:‌ افزایش حداقل 20 درصدی دستمزد سال آینده کارگران پیشنهاد شده است.

دستمزد

غلامرضا خادمی زاده با اشاره به آخرین پیشنهادات و وضعیت دستمزد کارگران برای سال آینده اظهارداشت: هفته آینده مجدداً کمیته‌های فرعی شورای عالی کار شروع به فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران شرایط خود را برای تعیین دستمزد به این شورا ارائه کرده است.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه تعیین حداقل مزد سه شرط دارد، گفت: تضمین پرداخت حداقل دستمزد از سوی کارفرمایان، ضمانت دولت برای اجرای پرداخت بخشی از سبد هزینه خانوار کارگری و نیز وضعیت کاری شرکت‌های طرف قرارداد کارگران باید شفاف و روشن شود.

این فعال کارگری تاکید کرد: وضعیت تعیین حداقل مزد کارگران مشخص است و در حال حاضر 21 درصد تورم از سوی برخی مراکز اعلام شده است.

به گفته خادمی زاده، شیوه تعیین دستمزد سنتی است و در شورای عالی کار هیچگونه بحث تخصصی و منطقی در این راستا وجود ندارد و مسائل سیاسی و مصالح نیز در نظر گرفته نمی‌شود و فقط گروه‌ها با یکدیگر چانه زنی می‌کنند.

وی افزود:‌ محور چانه‌زنی‌ها نیز خواسته دولت است که درصد افزایش تک رقمی باشد.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران با بیان اینکه انجمن‌های سراسر کشور نظرات پیشنهادی را به کانون اعلام کرده‌اند، بیان داشت: جمع نظرات با هیئت مدیره کانون است و برخی کارفرمایان افزایش 20 درصدی را برای دستمزد سال آینده لحاظ کردند.

خادمی زاده خاطرنشان کرد: حداقل مزد سال آینده کارگران بین 390 تا 410 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سه تشکل عالی کارگری برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران به نقاط مشترک رسیده‌اند به فارس گفت: جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته اما نقاط مشترک زیادی وجود دارد و در هفته آینده جلسات مشترک برگزار می‌شود.

کد خبر 162323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز