همشهری‌آنلاین: روزنامه‎های سوئیس نیز به همراه دیگر رسانه‌های غربی دیروز و امروز به صورت گسترده انتخابات پارلمانی در ایران را پوشش داده و برخی از آنها پیش بینی کردند که با مشارکت بالا در این انتخابات بار دیگر رای دهندگان مخالفت خود را با رویکردهای مخالف کشورشان اعلام خواهند کرد.

مهر نوشت: روزنامه «باسلر سایتونگ» در مقاله‌ای به قلم «جان کتمن» و تحت عنوان «فقط محافظه کاران برای انتخاب شدن وجود دارند» تلاش کرده فضا را تک قطبی ترسیم کند و می‌نویسد: در ایران، امروز جمعه انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود. این اولین انتخابات پس از ریاست جمهوری سال 2009 است. این بار به دلیل برخی مشکلات اقتصادی در ایران هم احتمال داده می‌شود که ساکنان شهرهای بزرگ که همیشه در انتخابات در ایران به اصلاح طلبان رای می‌دادند این بار بخاطر عدم حضور این گروه از رفتن به پای صندوق‌های رای خودداری نمایند.

وی مدعی شده که هواداران اصلی رئیس جمهور در شهرهای کوچک و روستاها هستند و در نتیجه کاهش مشارکت در شهرهای بزرگ، به تعداد آرای حامیان ایشان آسیب جدی نخواهد زد.

این پیش بینی «جان کتمن» در حالی ارائه شده است که با آغاز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی رسانه‌های غربی و عربی نیز یا سکوت را پیشه کردند یا از حضور پرشور مردم ایران خبر دادند.

کد خبر 162302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز