همشهری آنلاین: رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: کار با دستگاه‌هایی که به منظور اخذ رأی به شکل رایانه‌ای طراحی شده بسیار آسان است و حتی افراد کم سواد نیز می‌توانند با این دستگاه‌ها کار کنند و رأی خود را بدهند.

انتخابات

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ شجاعان در جمع خبرنگاران افزود: تجهیزاتی که برای برگزاری انتخابات به شکل رایانه‌ای طراحی و ساخته شده است، امکان رأی دادن را برای افراد حتی کم سواد نیز به راحتی میسر می‌کند.

وی اضافه کرد: در 14 حوزه و 14 استان کشور و در حدود 1400 شعبه اخذ رأی،‌ انتخابات به شکل رایانه‌ای برگزار می‌شود.

شجاعان با اشاره به مزایای اخذ رأی به این روش گفت: در روش رایانه‌ای، خطاهای انسانی کاهش می‌یابد و همچنین با توجه به اینکه آراء به شکل دستی شمارش نمی‌شود، سرعت شمارش آراء نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در شعبه‌هایی که اخذ رأی به شکل رایانه‌ای صورت می‌گیرد، اطلاعات در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود و فرد رأی دهنده امکان مشاهده پرینت افرادی را که به آنها رأی داده است خواهد داشت و صفحه چاپ شده در داخل صندوقی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: البته شمارش آراء بر اساس برگه چاپ شده صورت نمی‌گیرد بلکه این برگه فقط برای اطمینان فرد رأی دهنده از اسامی انتخابی خود خواهد بود.

شجاعان افزود: پس از پایان مهلت قانونی اخذ رأی، پلمپ دستگاه شکسته و اطلاعات موجود در آن از حافظه دستگاه استخراج و اعلام خواهد شد.

کد خبر 162279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز