همشهری‌آنلاین: همزمان با اعتراف‌های جدید روباه پیر، دادستان عمومی و انقلاب مشهد، دستور رسیدگی سریع و ویژه به این پرونده را صادر کرد.

اسماعیل 63 ساله که معروف به روباه پیر است جنایت‌های سیاه خود را از اوایل امسال در سطح شهر مشهد و اطراف آن آغاز کرد.

ماموران پلیس آگاهی استان خراسان رضوی 26 بهمن امسال همزمان با طرح آخرین شکایت علیه او و کشف سرنخ‌هایی از خودرویش موفق شدند مرد شیطان صفت را در منطقه طوس مشهد شناسایی و در خانه‌اش دستگیر کنند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی در نخستین بازجویی‌ها به ربودن دختر 9 ساله به نام نیلوفر و آزار و اذیت او اعتراف کرد.

تیم جنایی که احتمال می‌دادند او مرتکب جرائم دیگری نیز شده باشد به تحقیقات در این رابطه ادامه داده و با چند شکایت مشابه دیگر روبرو شدند. در این شکایت‌ها نیز مرد شیطان صفت با یک دستگاه خودرو پیکان طعمه‌های خود را که اغلب زیر 10 سال سن داشته ربوده و پس از کشاندن آنها به بیابان‌های اطراف مشهد مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

قربانیان روباه پیر در شکایت خود مدعی شده بودند دو انگشت دست راست مرد شیطان صفت کوتاه‌تر از بقیه انگشتانش بود که با دستگیری اسماعیل مشخص شد دو انگشت دست راست او نیز به علت قطع شدن در حادثه‌ای کوتاهتر از بقیه است.

با کشف این سرنخ، اسماعیل تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و در تازه‌ترین اعتراف‌های خود به ربودن و آزار و اذیت 11 دختربچه اعتراف کرد.

او در بازجویی‌ها گفت: پس از پرسه زدن در اطراف مدارس دخترانه ابتدایی طعمه‌های خود را شناسایی کرده و به بهانه نشان دادن آدرس مورد نظرم آنها را سوار ماشین می‌کردم.

قربانیان وقتی متوجه نقشه شوم من می‌شدند شروع به داد و فریاد می‌کردند که آنها را تهدید می‌کردم اگر در مقابلم مقاومت کنند در یک قفس پر از سگ زندانیشان می‌کنم.

پس از اعترافات جدید متهم و طرح چند شکایت جدید علیه او قاضی ذوقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد دستور رسیدگی سریع و ویژه به این پرونده را صادر کرد.

همچنین با توجه به مطرح بودن چند شکایت در مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد علیه مرد شیطان صفت پرونده برای رسیدگی نهایی از مجتمع قضایی کامیاب به این مجتمع ارسال شد.

قرار است به اتهام آزار و اذیت دختربچه‌ها در دادگاه کیفری و به اتهام آدم ربایی در دادسرا و سپس دادگاه عمومی رسیدگی شود.

بر اساس گزارش مهر، قاضی پرونده و پلیس از افرادی که در دام روباه پیر گرفتار شده‌اند خواسته‌اند شکایت خود را مطرح کنند و مطمئن باشند به پرونده آنها به صورت محرمانه رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 162272
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز