همشهری‌آنلاین: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ملت حضوری پرشور پای صندوق‌های رای خواهند داشت گفت: ملت باید افراد متخصص و متعهد را روانه مجلس کنند.

19

آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز پس از اینکه رای خود را به صندوق 408 انداخت گفت: از اینکه در نخستین ساعات رای گیری به وظیفه شرعی خود عمل کردم خرسندم.

وی ادامه داد: امروز روز مبارکی است و مطمئن هستیم ملت شریف ایران مثل روزهای دیگر که احساس می‌کنند پای حفظ نظام و انقلاب در میان است در صحنه حضور داشته و افراد اصلح را انتخاب کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در روایات آمده است خداوند با جماعت است و هر چه اجتماع مردم در این روزها بیشتر باشد برکت عنایت الهی نیز بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ مردم در هر صورت باید پای صندوق‌های رای حاضر شوند چون نفس حضور موجب حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی می‌شود.

آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر مردم در عرصه حضور داشته باشند این نفس حضور مطلوب خواهد بود.

وی از دیگر نکات حائز اهمیت را انتخاب اصلح دانست و یادآور شد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگانی که انتخاب می‌شوند فقط مربوط به حوزه انتخابیه نیستند بلکه نمایندگان سراسر کشور هستند و باید مصالح عمومی را بیشتر مد نظر قرار دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: البته مشکلات حوزه انتخابیه نیز باید از سوی نمایندگان مجلس مورد توجه قرار گیرد ولی هر نماینده از هر حوزه انتخابیه نماینده کل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی که اخبار مجلس را دنبال می‌کنم دیده می‌شود که حد نصاب نمایندگان تکمیل نشده است، نمایندگان باید اعتبار مجلس را حفظ کنند و این وظیفه کسانی است که انتخاب می‌شوند.

آیت‌الله یزدی گفت: نمایندگان باید حضور فعالی داشته باشند به خصوص کسانی که دارای تعهد و تخصص هستند باید در مباحث وارد شده و بحث‌های معقول و منطقی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران بیدار و آگاه هستند، تصریح کرد: هیچ جایی را نمی‌شناسم که مردم آن تا این حد آگاه و روشن بوده و در صحنه حضور داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: ملت حضور و فعالیت نمایندگان را کاملا فهمیده و سطح دید، فکر و شناختشان را از گفت‌وگوها و بحث‌هایی که می‌کنند، درک ‌می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد متعهد و متخصص باید از سوی مردم برگزیده شوند، گفت: مجلس تصویب کرده است که نمایندگان باید دارای تحصیلات فوق لیسانس باشند اما مدرک جای خود را داشته و در عین حال تخصص، تعهد و تجربه نقش اساسی دارد.

آیت‌الله یزدی یادآور شد: تمام کسانی که برگزاری انتخابات و اخذ آرای مردم مشارکت دارند باید توجه کنند که امانت مردم را به خوبی حفظ کنند و هر یک از این آرا امانت بوده و باید احکام امانت در مورد آن رعایت شود؛ امانتی که به انسان سپرده می‌شود تا آخرین لحظه باید تمام جوانب را در مورد آن رعایت کرد.

بر اساس گزارش فارس، وی گفت: از طریق ناظران و مسئولین انتخابات باید تلاش صورت گیرد که شک و شبهه‌ای در این خصوص به وجود نیاید، به خصوص حساسیت این مسئله در قم بسیار بیشتر است.

کد خبر 162270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز