مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانوردان در درون ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ایستگاه فضایی جدید بنا کردند، البته با کمک آجرهای بازی "لگو"، تا به این شکل فعالیت در خلاء را برای کودکان به تصویر بکشند

ایستگاه فضایی با لگو

به گزارش خبرگزاری مهر، 200 فضانورد از 12 کشور مختلف جهان و طی دهها سال برای ساخت ایستگاه فضایی بین المللی زحمت کشیده‌اند، در حالی که فضانورد ژاپنی، "ساتوشی فوروکاوا" این کار را باری دیگر در کمتر از دو ساعت انجام داد در حالی که خود ساکن ایستگاه فضایی بین المللی بود.

ایستگاه فضایی که توسط این فضانورد ژاپنی ساخته شده است در واقع قطعات پازل مشهور "لگو" است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. فوروکاوا پس از بازگشت‌اش به زمین گفت ساخت یک ایستگاه فضایی دیگر از لگو درون خود ایستگاه برایش فرصتی ارزشمند بوده است. وی می‌گوید کنار هم گذاشتن قطعات لگو برای ساخت این ایستگاه فضایی درست مانند مراحل مختلف ساخت ایستگاه فضایی حقیقی بوده است.

این مدل دو متری از لگو که تقریبا ایستگاه فضایی 110 متری را شبیه سازی کرده، بخشی از همکاری‌های آموزشی میان شرکت لگو و سازمان ناسا است. پس از تکمیل شدن، فوروکاوا از این مدل برای ضبط تعدادی فیلم آموزشی با هدف آموزش درباره زندگی و کار در فضا به کودکان استفاده کرد.

به گفته فوروکاوا، کودکان لگو را دوست دارند و زمانی که ببینند در هوا معلق است، به طور حتم هیجان زده خواهند شد از این رو وی امیدوار است این تجربه برای آنها الهام بخش باشد تا بتوانند در زمینه فناوری‌ها و علوم فضایی تلاش‌های بیشتری داشته باشند.

ایستگاه فضایی با لگو

فوروکاوا برای جلوگیری از شناور شدن قطعات لگو در فضا و پیشگیری از آسیب وارد شدن به تجهیزات ایستگاه، عملیات سرهم بندی قطعات را در محفظه‌ای انجام داد که مجهز به دو دستکش به سمت داخل بود.

ایستگاه فضایی حقیقی در 29 می سال 2011 و طی یکی از آخرین پروازهای شاتل‌های ناسا که بسته لگوها را نیز به همراه داشت، تکمیل شد. فوروکاوا می‌گوید این مدل را نیز مانند مدل حقیقی تنها می‌توان در فضا ساخت زیرا ساختار این ایستگاه لگویی تحت کشش گرانش تحمل وزن خود را نداشته و از هم می‌پاشد.

کد خبر 161951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز