همشهری آ نلاین: افزایش قیمت سوخت در امریکا باعث رواج بنزین دزدی شده است به طوریکه پلیس فلوریدا به حال آماده باش درآمده است!

abc

شبکه «ای بی سی» گزارش داد: قیمت بنزین در آمریکا هم اکنون سه دلار و شصت و هفت صدم سنت است.این افزایش قیمت باعث تغییر در سبک زندگی مردم این کشور شده است.

همچنین پدیده دیگر که با افزایش قیمت‌ها فراگیر شده، سرقت بنزین از پمپ بنزین هاست.

خبرنگار «ای بی سی» از یک پمپ بنزین که پلیس برای تحقیق درباره یک سرقت در محل حضور یافته است، گزارش داد: شاید تصور کنید هدف از چنین تحقیقاتی سرقت از یک بانک بوده است. اما اینطور نیست.

ماجرا از این قرار است که یک خودرو شبانه به یک پمپ بنزین متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم آمده و دقیقا روی محل تانکرهای ذخیره بنزین که زیر زمین قرار دارند، پارک کرده و با استفاده از یک پمپ پنهان شده زیر خودرو بنزین از تانکرها بیرون کشیده است.

جف لینرد تحلیلگر می‌گوید:« شاهد تکامل و پیشرفت در شیوه های بنزین دزدی در آمریکا هستیم.»

خبرنگار ای بی سی افزود هر چقدر قیمت‌ها بیشتر افزایش یابد، سارقان نیز درابداع شیوه‌های سرقت خلاق تر می‌شوند. (تصویر فردی که در حال دستکاری اعداد و رقم های جایگاه سوخت است) خبرنگار شبکه ادامه داد: اما حتی شهروندان قانونمند نیز به علت افزایش قیمت سوخت تحت فشار قرار گرفته‌اند.

بخش‌های کوچک تجاری مانند شرکت‌های حمل و نقل با دشواری‌های زیادی مواجه شده اند.

مهم نیست که چه کسی عامل این افزایش قیمت سوخت باشد(ایران یا وال استریت)، مهم این است که با افزایش قیمت‌ها، اقتصاد ضعیف امریکا تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد، مردم آمریکا قطعا در خرج کردن خود احتیاط می‌کنند و این به معنای ضربه خوردن بخش‌های مختلف مانند خرده فروشی، بازار کار و بخش‌های خصوصی خواهد بود.

کد خبر 161834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز