همشهری‌آنلاین: دبیرکل کانون عالی انجمن‌ صنفی کارفرمایی گفت: معتقدم باید 400 تا 420 هزار تومان حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده در نظر گرفته شود و پیش بینی می‌کنم همین حدود تعیین شود.

محمد عطاردیان در خصوص وضعیت تعیین حداقل دستمزد کارگران : منتظر هستیم تا آخرین آمار مربوط به نرخ تورم از سوی بانک مرکزی اخذ شود.

این فعال کارفرمایی گفت: برآورد کارفرمایان از وضعیت دستمزد کارگر نگاه به دریافتی آنان است و به نظر می‌رسد با وجود حداقل مزد، پاداش، عیدی، بن، حق اولاد، سنوات و دیگر مباحث دریافتی به 600 هزار تومان در ماه می‌رسد.

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی با بیان اینکه حداقل معیشت خانواده کارگری نزدیک به 900 هزار تومان برآورد می‌شود عنوان کرد: به عقیده من نزدیک به 400 تا 420 هزار تومان حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده در نظر گرفته خواهد شد. البته این موضوع منوط به موافقت دولت است.

عطاردیان در خصوص آخرین وضعیت ارسال پیش‌نویس نهایی قانون کارمیان کارگران و کارفرمایان اظهار داشت: این پیش‌نویس در حال طی کردن مراحل آماده‌سازی شکلی است و تا پایان هفته جاری به وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود.

عطاردیان در خصوص عدم تفاهم کارگران با کارفرمایان راجع به ساماندهی چگونگی خاتمه قرارداد کار گفت: مواد اختلافی در شورای عالی کار با حضور نماینده دولت، کارگران و کارفرمایان جمع‌بندی خواهد شد.

دبیر کل انجمن‌های صنفی کارفرمایی به فارس گفت: لایحه اصلاح قانون کار باید امسال به مجلس ارائه شود و قطعاً در روزهای آینده توسط شورای عالی کار نهایی شده و به دولت ارائه خواهد شد.

کد خبر 161806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز