همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: منتفی شدن افزایش پنج میلیون تومانی سقف تسهیلات خرید مسکن به موقع بوده و در آرامش کنونی و سال آینده بازار مسکن موثر خواهد بود.

علی نیکزاد در پاسخ به این سؤال که آیا منتفی شدن افزایش پنج میلیون تومانی سقف تسهیلات خرید مسکن می‌تواند در آرامش بازار مسکن سال آینده مفید و مؤثر باشد افزود: مطمئنا منتفی شدن افزایش پنج میلیون تومانی سقف تسهیلات خرید مسکن در آرامش کنونی و سال آینده بازار مسکن مؤثر خواهد بود چرا که این عدد شاید چندان زیاد نباشد اما شوک روانی زیادی به بازار مسکن وارد می‌کرد.

وی ادامه داد: منتفی شدن این افزایش یک اقدام ارزشمند و ارزنده بود که به موقع اعلام شد.

نیکزاد در پاسخ به این سؤال که تا پایان سال جاری چه میزان مسکن مهر به متقاضیان واگذار می‌شود،گفت: وضعیت فعلی بازار مسکن در کشور نشان دهنده میزان تأثیرگذاری بالای واگذاری واحدهای مسکونی مهر است بنابراین هدف اصلی پروژه مسکن مهر خانه‌دار شدن مردم و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت مسکن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور در حال ساخت است ادامه داد: در طول سال واگذاری مسکن مهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری ۵۳ هزار واحد مسکونی در کشور به مرحله بهره‌برداری برسد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: به بهره‌بردرای رسیدن واحدهای مسکونی در اسرع وقت مورد تأکید رئیس‌جمهور است، بنابراین ما نیز تلاش می‌کنیم تا واحدهای مسکونی مهر در دست احداث هر چه سریعتر و با کیفیت‌تر به مرحله بهره‌برداری نهایی برسد و مردم خانه‌دار شوند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا اجاره زمین مسکن مهر ۹۹ ساله قرار است افزایش یابد به فارس گفت: دریافت مبلغ در مسکن مهر اجاره نیست چرا که واحدهای مسکونی مهر 99 است و یک عدد کوچکی به عنوان اجاره دریافت می‌شود.

نیکزاد افزود: از ابتدا نیز این واحدهای مسکونی ۹۹ ساله بوده و وقتی ۹۹ ساله است یعنی زمین در اختیار دولت است و واحدهای مسکونی به شکل عیانی به متقاضیان واگذار می‌شود.

کد خبر 161636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز