شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

گلوکسترشایر: درحالی‌که قو‌ها به وفاداری به جفت خود مشهورند، طلاق گرفتن یک جفت قو مورد توجه کارشناسان مرکز محافظت شده حیات‌وحش گلوکسترشایر انگلستان قرار گرفته است.

پرندگان - قو

 طلاق این قو‌ها در 40سال گذشته دومین مورد در میان 40هزار قو‌ بوده است. تمام قوهای مرکز یادشده شناسنامه دارند و به دقت زیرنظر هستند، بنابراین زمانی که قوها از مهاجرت سالانه خود از روسیه بازگشتند، دانشمندان متوجه شدند یک جفت از قوها از یکدیگر جدا شده و هر کدام جفت جدیدی پیدا کرده‌اند. جولیا‌نوث از کارشناسان حیات‌‌وحش در مورد قو‌ها می‌گوید: آنها فقط درصورت مرگ جفت خود تصمیم به جفت‌یابی می‌گیرند.

درس خواندن روی توالت

پکن: برخی مدرسه‌های محلی چین مجهز به میز‌هایی شدند که در واقع توالت‌های فرنگی بلااستفاده هستند. آقای جائوجیانگو مبتکر این طرح درباره آن می‌گوید: با وجود مخالفت‌ها، عملی شدن ایده من نشان داد که حتی از توالت‌های بلااستفاده نیز می‌توان برای هدف‌های با ارزش مانند تحصیل کودکان استفاده کرد. گفتنی است که برای مستقر شدن کودکان روی این توالت‌های فرنگی یک تخته روی مخزن آنها قرار گرفته است که سطح میز کودکان را تشکیل می‌دهد. به گفته مدافعان این طرح هرساله در این کشور تعداد زیادی توالت فرنگی دور ریخته می‌شود که استفاده از آن می‌تواند مفید باشد.

بلندترین پنکیک جهان

ملبورن: یک سرآشپز استرالیایی رکورد طبخ بلندترین پنکیک جهان را با پخت پنکیکی به ارتفاع 76سانتی‌متر شکست.اندی روبل‌ سرآشپز استرالیایی که نام خود را برای طبخ بلند‌ترین پنکیک دنیا وارد کتاب گینس کرد، موفق شد رکورد پیشین 61 سانتی‌متری این رقابت را که در سال 2008‌میلادی در کرواسی به‌دست آمده بود، بشکند. وی با روی‌هم گذاشتن 60‌قطعه نان پنکیک توانست دستپخت خود را به این ارتفاع برساند. گفتنی است وی هر سال بیش از 100 هزار پنکیک می‌پزد. او برای شکستن این رکورد، حدود 50‌ساعت تمرین کرده است.

سریع‌ترین خودرو

سیدنی: شرکت خودروسازی «بوگاتی»، به‌زودی از جدیدترین محصول خود با عنوان سریع‌ترین خودروی جهان رونمایی می‌کند. شرکت‌های خودروسازی جهان، خود را برای عرضه محصولات تازه در نمایشگاه خودروی 2012‌در ژنو سوئیس آماده می‌کنند. یکی از محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه رونمایی شود و سیل علاقه‌مندان را متوجه خود کند، «بوگاتی ویرون» مدل 4/ 16 Grand Sport Vitesse است. به گفته کارشناسان این شرکت، سرعت خودروی یاد‌شده به 431کیلومتر در ساعت می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که محصول جدید بوگاتی با قیمت 2‌میلیون دلار به بازار عرضه شود.

کد خبر 161574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز