جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری با رقابت 178 هزار و 598 داوطلب روز جمعه 25 فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

کنکور

به گزارش ایسنا، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این خبر گفت: در دومین آزمون دکتری 178 هزار و 598 داوطلب در 285 کد رشته ثبت‌نام کردند که از این تعداد 107 هزار و 989 نفر را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری دومین آزمون دکتری در 9 گروه امتحانی، تصریح کرد: بر خلاف آزمون سال گذشته آزمون دروس اختصاصی در نوبت صبح و آزمون دروس عمومی در نوبت بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی در خصوص ضرایب دروس امتحانی، گفت: آزمون عمومی شامل دروس زبان با ضریب 2 و استعداد تحصیلی با ضریب یک است، همچنین مجموع دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4 در نظر گرفته شده است.

توکلی افزود: همچنین ضرایب دروس اختصاصی داوطلبان گروه علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس بر اساس جدول شماره 11 مندرج در دفترچه راهنما ارزیابی می‌شود.

وی در خصوص زمان توزیع کارت داوطلبان آزمون دکتری، اظهار کرد: کارت شرکت در این آزمون طی روزهای 21 تا 24 فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود.

توکلی از اعلام نتایج اولیه آزمون در سوم خرداد ماه خبر داد و گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در سوم خرداد ماه 91 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید از چهارم تا هفتم خرداد ماه 91 پس از دریافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

توکلی در پایان از اعلام نتایج نهایی آزمون در 20 شهریور ماه خبر داد و اظهار کرد: قبول‌شدگان مرحله اول تا سه برابر ظرفیت بر اساس80 درصد نمره آزمون و20 درصد معدل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند که پس از اعلام نتایج مصاحبه، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در 20 شهریور ماه 91 اعلام می‌شود.

کد خبر 161538
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز