وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت بهای بلیت هواپیما در راستای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: زمانی که هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی شود قیمت سوخت نیز افزایش خواهد یافت و به تبع آن قیمت بلیت هواپیما نیز افزایش می‌یابد.

علی نیکزاد در حاشیه جلسه هیئت دولت و در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه علی رغم افزایش قیمت بلیت رجا این مرکز همچنان در تامین هزینه‌های خود مشکل دارد؟ گفت: رجا شرکتی‌ است که واگذار شده و خصوصی شده است. ما برای همکاری و مساعدت با این شرکت در تامین سوخت آن کارهای مناسبی انجام دادیم و تاکنون هیچ مسافر و باری در رجا در زمین نمانده اما نیازمند همکاری آنها با وزارت راه هستیم تا به تدریج مشکل این مرکز نیز رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش بیش از حد قیمت مسکن گفت: در ابتدای افزایش قیمت ارز قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد، اما بعد از ساماندهی قیمت‌ها مجددا قیمت کاهش یافت.

این عضو کابینه دهم افزود: همه در شهر تهران مسکن می‌خواهند، در طرح مسکن مهر در حاشیه شهر تهران مسکن سازی به صورت انبوه انجام شده و قیمت مسکن یک خوابه ۱۱ میلیون تومان و دو خوابه ۱۳ میلیون تومان تعیین شده است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: در رابطه با افزایش قیمت مسکن نیز سامانه‌های خرید و فروش را کنترل می‌کنیم و اطمینان داریم که بعد از ساماندهی قیمت ارز و اعلام ۲۰ درصدی سود مشارکت بازار اجاره بها به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

وزیر راه وشهرسازی همچنین تصریح کرد: دولت در کنار ساخت و سازهایی که انجام می‌دهد مباحث قانونی را در تهران مشخص کرده است تا بتوانیم نظارت بهتری در روی مسکن داشته باشیم اما هنوز به‌ آن مرحله نرسیده‌ایم.

کد خبر 161437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز