شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش برف و باران در تهران از اواخر وقت شنبه (29 بهمن) خبر داد و گفت: بارش برف روز یکشنبه نیز ادامه می‌یابد.

 

 مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که امروز سامانه بارشی از سمت نوار غربی وارد کشور می‌شود بنابراین از روز شنبه نیمه غربی کشور و بتدریج در روز یکشنبه علاوه بر برخی نقاط نیمه غربی، نیمه شرقی و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نوار شمالی و نوار شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد. لذا برای مناطق فوق طی روزهای یاد شده بارش برف و باران و وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می شود. از سوی دیگر طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

 وی افزود: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران ابری در پاره‌ای نقاط با بارش برف در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که بر این اساس حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 8 می رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه کاهش به 3- و 6 می‌رسد.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بررسی نقشه‌های دمایی نشان می‌دهد در روز یکشنبه استان زنجان با حداقل دمای 5 درجه سانتیگراد زیر صفر و هرمزگان با 23 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود. از سوی دیگر در روز یکشنبه دمای هوا در حداقل 15 استان کشور به زیر صفر خواهد رفت.

کد خبر 160852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز