شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و اقدامات صورت گرفته، آب دریاچه ارومیه 8 سانتی متر افزایش یافته که نسبت به سال‌های گذشته امیدوار کننده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد جواد محمدی زاده گفت: میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه پارسال کمتر از یک میلیارد متر مکعب بود و این در حالی است که نیاز آبی دریاچه بیش از سه و یک دهم میلیارد متر مکعب است.

وی افزود: بنا به گزارش وزارت نیرو میزان بارندگی ها امسال حدود 76 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته که امیدواریم در فصل بهار هم این بارندگی ها ادامه یابد.

محمدی زاده اظهار داشت: البته مشکل دریاچه ارومیه با یک سال مرتفع نمی شود اما افزایش بارندگی ها در فصول بارش و استمرار آن در سال‌های آینده زمانبندی پیش بینی شده 5 ساله را کاهش داده و زودتر معضل دریاچه برطرف می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: دولت طرح های انتقال آب حوزه به حوزه، بارور کردن ابرها و اصلاح روش‌های آبیاری را برای حل مشکل دریاچه ارومیه به شدت دنبال می‌کند.

وی از پیشرفت فیزیکی 20 درصدی طرح انتقال آب حوزه به حوزه خبر داد و افزود: با این کار سالانه 700 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

کد خبر 160831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز