گروه شهری: در نیمه اول سال 91 بهره‌برداری آزمایشی از نیروگاه تولید برق از زباله تهران آغاز خواهد شد و پس از آن نیز این پروژه برای تولید انرژی توسعه خواهد یافت.

شهر تهران با تولید روزانه 7 هزار و 500 تن زباله در زمره شهرهای با حجم تولید زباله بالا قرار دارد و استفاده از زباله‌ها برای تولید گاز، برق و منابع انرژی ضروری به‌نظر می‌رسد. معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره گفت: قرارداد نخستین و دومین نیروگاه تبدیل زباله به انرژی سال گذشته منعقد شد و قرارداد سومین نیروگاه نیز با ظرفیت 500 تن زباله مخلوط در هفته‌های اخیر به انجام می‌رسد که امیدواریم مرحله بهره‌برداری آزمایشی نیروگاه اول در اوایل سال آینده آغاز شده و بهره‌برداری نیروگاه‌های دوم و سوم نیز به انجام رسد که با این اقدام 1100 تن زباله به انرژی تبدیل می‌شود.

حسین کلخورانی با بیان اینکه نخستین نیروگاه تولید برق از زباله‌های تهران در منطقه 4 در حال احداث است، تصریح کرد: تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر تهران اجرایی نشده و از این‌رو در تلاش هستیم تا با به‌کارگیری روش‌های دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این خصوص در پایتخت اجرا شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه با توجه به مکان سنجی‌های علمی، مجموعه کهریزک از جهت مطلوبیت در رتبه اول قرار دارد تا سومین نیروگاه تبدیل زباله به انرژی در آنجا احداث شود، اظهار داشت: اما به‌دلیل بحث هزینه حمل‌ونقل در نظر داریم این نیروگاه را در مناطق شمال شهر راه‌اندازی کنیم؛ هرچند در این مناطق نیز با محدودیت‌های میزان آب و وجود شبکه‌های انتقال برق مواجه هستیم و سعی داریم طی هفته آتی مکان این نیروگاه را مشخص کنیم.

کد خبر 160737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز