همشهری‌آنلاین: معاون سیاسی، فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ورود گروه‌هایی از کشورهای همسایه به کشورمان و دستگیری آنها به دلیل همراه داشتن سلاح خبر داد و گفت: این ۳۰ گروه در حال وارد کردن سلاح به کشور بودند و دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام قریشی

حجت‌الاسلام قریشی معاون سیاسی فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ظهر امروز جمعه در نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار ‌شد سقوط چهار دیکتاتور در منطقه و آزادی آن چهار کشور را یکی از اتفاقات مهم در برهه فعلی عنوان کرد و گفت: کشورهای آزاد شده از ایران الگو گرفته و کشورمان را الگو قرار داده‌اند.

معاون سیاسی، فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دیدار جوانان کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: احساسات ‌جوانان مسلمان کشورهای منطقه در این دیدار ‌نشان از عمق ارادت آنان به ولی امر مسلمین جهان دارد.

قریشی بار دیگر به حساس بودن مقطع فعلی تاریخ اشاره کرد و گفت: در برهه فعلی نباید مسائل کوچک ما را از مسائل بزرگ غافل کند و درگیر بازی‌های سیاسی شویم و از مسائل مهم غفلت کنیم.

وی اضافه کرد: تا امروز صحنه به این گونه بود که ما به پا می‌کردیم و آنها می‌زدند اما از امروز شرایط تغییر کرده و آنها ضربات متعددی را می‌خورند.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری به تحریم‌ها و همچنین ترور‌ها اشاره کرد و گفت: اقدامات دشمن در این زمینه به شکست منتهی شده است؛ یک احمدی‌روشن را به زمین می‌اندازند و در پی آن ۳۱۳ دانشجوی دانشگاه شریف رشته خود را به فیزیک هسته‌ای تغییر می‌دهند.

وی به تلاش دشمن برای کم‌فروغ بودن راهپیمایی 22 بهمن امسال به باشکوه‌ برگزار شدن این راهپیمایی اشاره کرد و در همین زمینه گفت: دشمن مدت‌های مدیدی فعالیت می‌کرد تا مردم در ۲۲ بهمن به صحنه نیامده و ۲۵ بهمن به خیابان‌ها بیایند و این در حالی است که راهپیمایی ۲۲ بهمن با آن شکوه برگزار شد و در ۲۵ بهمن هیچ اتفاقی نیفتاد.

معاون سیاسی، فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رمز موفقیت انقلاب اسلامی را گوش فرادادن به سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: وجود امام و رهبری باعث شده تا امروز به دروازه‌های خیبر برسیم.

قریشی به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از برنامه‌ریزی غربی‌ها برای ایجاد اشکال در این انتخابات سخن گفت.

وی در همین باره گفت: دشمن اکنون به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است و در گام بعدی نیز به دنبال استفاده از این کاهش مشارکت برای فشار به ایران است.

قریشی همچنین به ورود گروه‌هایی از کشورهای همسایه ایران به کشورمان و دستگیری آنها به دلیل همراه داشتن سلاح اشاره کرد و گفت: این ۳۰ گروه در حال وارد کردن سلاح به کشور بودند و دستگیر شدند؛ نقطه جالب اینجاست کالیبر بعضی از این سلاح‌ها‌ به سلاح‌های نیروی انتظامی نزدیک است و این نشان از این موضوع دارد که آنها به دنبال استفاده از این سلاح ها و محکوم‌کردن نیروی انتظامی هستند.

قریشی کشته‌سازی را یکی دیگر از سناریوهای دشمن در هنگام وقوع حوادث برشمرد و گفت: آنها به دنبال این هستند که عید امسال ما را وارد این مباحث کنند و بعد از وقوع این اتفاقات به جهانیان بگویند که مشاهده کنید که ایران با مردم چگونه برخورد می‌کند و از آنها بخواهند که ایران را الگوی خود قرار نداده و ترکیه را به عنوان یک الگوی مناسب معرفی کنند.

وی انتخابات پیش رو را برهه‌ای حساس برای کشور ارزیابی کرد و سال آینده را سالی مهم و سرنوشت‌ساز دانست و ‌در بخش دیگری از سخنان خود این پرسش را مطرح کرد که چرا همان طور که اتحادیه اروپا شکل گرفت، اتحادیه کشورهای مسلمان شکل نمی‌گیرد.

معاون سیاسی، فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: درست است مسلمانان جهان دارای مذاهب مختلف و دیدگاه‌های گوناگون‌اند اما می‌توانند در حد مبارزه با یکدیگر همکاری کرده و بازار داخلی و پول واحد داشته باشند.

بر اساس گزارش فارس، قریشی در پایان ابراز امیدواری کرد که دانشجویان مسلمان سرداران حضرت ولی‌عصر(عج) باشند.

کد خبر 160700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز